Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Războiul berilor continuă pe televiziune, dar pe aceleaşi bugete de austeritate

bere7.jpg
Cei patru mari producători de bere au obţinut, în primele nouă luni ale anului, o expunere TV pentru brandurile lor cu 5% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011.

Compania Heineken România, care deţine mărcile de bere Heineken, Silva, Golden Brau, Gösser, Bucegi, Ciuc, este liderul advertiserilor în topul producătorilor de bere, de la începutul acestui an. Heineken România a obţinut 31.846 puncte de audienţă (Gross Rating Point – GRP urban), cu 7,5% mai mult decât anul trecut. (Un GRP reprezintă 105.000 de persoane în mediul urban.)         

Pe locul secund s-a plasat Ursus Breweries, cu un volum de 16.580 GRP-uri, mai mare cu 18,2% decât cel din 2011. Ursus Breweries reprezintă operaţiunile producătorului internaţional SABMiller în România şi deţine, printre altele, mărcile Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Stejar şi Peroni Nastro Azzurro. Ursus Breweries a înregistrat cea mai mare creştere a expunerii TV din piaţa de bere.

Producătorul Bergenbier SA şi-a mărit consumul de publicitate TV cu 16,2%, ajungând la un volum de 11.731 GRP-uri. Printre mărcile care se află în portofoliul său se numără Bergenbier, Noroc, Staropramen, Stella Artois, Löwenbräu şi Beck’s.

La rândul său, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a adunat 5.686 puncte de audienţă, un consum mai mic cu 36,4% decât în 2011. URBB deţine mărcile Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol şi Guinness.

Alţi doi producători de bere, European Food şi Romaqua Group, au derulat campanii importante pe TV, dar consumul acestora de publicitate nu se regăseşte distinct în monitorizări.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii