Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Raymond Weil – Gena muzicală

Asociem brandurile de familie cu conservatorismul, dar lucrurile nu stau așa în cazul companiei Raymond Weil. Da, marca rămâne fidelă tradiției elvețiene și viziunii fondatorului său. Dar Elie Bernheim, CEO și reprezentant al celei de-a treia generații, a adus în filosofia companiei noi ambiții și mai mult... rock & roll. Într-o industrie dominată de giganți, un brand creativ și muzical ca Raymond Weil este o nestemată.
'PORTRAIT_EB_001_ISOV2_300.tif'

Cât de importantă este tradiţia pentru orologierii care lucrează astăzi în cadrul brandului Raymond Weil?

Raymond Weil face parte din cercul restrâns al mărcilor elveţiene independente, conduse încă de familiile care le-au fondat. Istoria noastră a început în 1976, când bunicul meu, Raymond Weil, a decis să pună bazele propriei companii şi să-şi transpună viziunea asupra orologeriei elveţiene în creaţii care să aducă o nouă dimensiune în domeniu. Noi beneficiem de tradiția elvețiană, mă refer la acele competențe tehnice moştenite din generaţie în generaţie, de-a lungul secolelor, de know-how, valorificând experiența de cel mai înalt nivel în materie de componente şi de furnizori de materiale. Suntem în parteneriat cu cei mai buni producători de mecanisme, iar întregul ciclu de producţie este urmărit de departamentul nostru intern de cercetare-dezvoltare. Această experiență preţioasă ne conferă necesara legitimitate orologieră, în vreme ce muzica ne este sursă de inspirație, ea aflându-se în centrul parteneriatelor pe care le avem la nivel mondial. Muzica face parte din ADN-ul nostru.

Orologerie rafinată şi muzică – aş vrea să insistăm asupra acestei relaţii care caracterizează întreaga istorie a brandului şi asupra felului în care se regăsește în modelele voastre de azi.

Brandul Raymond Weil a manifestat mereu o afinitate profundă pentru arte şi în special pentru muzică. Bunicul meu era meloman şi a denumit primele colecţii după operele sale preferate (Parsifal, Nabucco, Othello sunt doar câteva exemple). Toţi din familie iubim muzica şi, mai mult chiar, suntem muzicieni. Mama, fiica lui Raymond Weil, este pianistă-concertistă. Eu cânt la pian şi la violoncel. Nimeni nu poate tăgădui faptul că muzica este o sursă majoră de inspiraţie pentru brandul nostru. Am dovedit-o de-a lungul timpului, sprijinind și hrănind talente muzicale. Ne bucurăm de privilegiul de a colabora cu artişti renumiți, cu branduri emblematice din lumea muzicală, cu instituţii concertistice de marcă, participând la gale de premiere și la acţiuni caritabile din acest domeniu. Muzica inspiră dezvoltarea fiecăruia dintre noile noastre produse, iar asta ne face unici.

Spune-mi, te rog, mai multe despre ediţiile limitate dedicate marilor muzicieni. Cum sunt alese numele pe care vreţi să le omagiaţi?

Componentă-cheie, muzica este mai prezentă ca oricând în dezvoltarea produselor şi a parteneriatelor noastre. Ideea de a pune această pasiune în centrul comunicării de marketing la nivel global e o decizie pe care am luat-o cu ani în urmă. Am vrut să valorificăm ADN-ul nostru muzical şi în privinţa designului de produs, aşa că am construit campania pentru ediţiile noastre speciale dedicate acestei arte. Campania a început în 2014, iar noi am lucrat şi lucrăm cu artişti aleși pe baza contribuțiilor lor în acest domeniu. Am abordat lucrurile de o manieră ușor diferită în privința unor nume precum 2cellos, Labrinth, Miloš Karadaglić. În anul următor, am inițiat parteneriate care au vizat nume precum Frank Sinatra, Gibson Brands și Nicola Benedetti și am început cu adevărat să folosim muzica drept sursă de inspirație pentru dezvoltarea și designul de produs. În 2016, Raymond Weil a colaborat cu The Beatles, trupa cu cel mai mare succes din toate timpurile. Au urmat, în 2017, David Bowie și versiunile secunde pentru The Beatles și Gibson Brands, grație succesului primelor ediții. După acest nivel înalt impus în anii precedenți, suntem bucuroși să anunţăm colaborarea noastră de anul acesta cu una dintre trupele celebre din galeria rock & roll, AC/DC, și cu faimoasa Casă Marshall Amplification.

Care este ceasul tău favorit dintre toate?

Modelul care pentru mine are o însemnătate cu totul specială este ediția limitată dedicată bunicului, Tribute to Mr Raymond Weil. Ceasul a fost realizat pentru a omagia omul și moștenirea lăsată, acest gest având o dimensiune simbolică și sentimentală. Este un cronometru certificat C.O.S.C., cu o carcasă din aur roz de 18 K, cu diametrul de 45 de milimetri. Sunt doar o sută de exemplare, iar eu sunt mândrul deținător al celui cu numărul unu. Ceasul pe care îl port este un freelancer Calibre RW1212 Skeleton, interpretarea din acest an a primului nostru calibru creat în cadrul companiei noastre; a fost lansat la Baselworld.

Este și cel mai complicat ceas creat în ultimii ani de către echipa ta, cel care a cerut cel mai mare efort de cercetare?

Suntem mândri de acest calibru, primul conceput in-house și manufacturat în colaborare cu unul dintre partenerii care ne furnizează mecanisme, Sellita. Lansat anul trecut, calibrul RW1212 este primul mecanism dezvoltat de la zero în cadrul departamentului nostru de cercetare-dezvoltare, urmând cerințele mărcii noastre. Reprezintă un pas important pentru companie și un reper pentru direcția noastră. Dar esențial este să ne demonstrăm în continuare capacitățile în tehnica orologieră, să reconfirmăm recomandarea derivată din ideea de fabricat în Elveția și know-how-ul consolidat de-a lungul generațiilor. Cum spuneam, compania noastră este una dintre ultimele organizații orologiere geneveze deținute de familia fondatoare; în acest context, freelancer Calibre RW1212 oferă un reper privitor la ambițiile și intențiile noastre privind viitorul.

Cât de important este pentru voi să mențineți ceasurile la un nivel accesibil de preț?

Strategia și poziționarea noastră în privința prețurilor vor rămâne neschimbate. Vom continua să ne concentrăm asupra gamei cuprinse între 800 și 3.000 de franci elvețieni. Vreau ca piesele Raymond Weil să rămână accesibile unei categorii largi de clienți. Lor le oferim ceasuri elegante, rafinate, la cel mai bun preț posibil, menținând caracteristicile calității elvețiene. Continuăm pe acest drum, fideli perspectivei bunicului meu.

Ai intrat în companie în 2006. Spune-mi mai multe despre educația ta și despre valorile care ți-au fost transmise în familie.

Obișnuiam să vin la birou la bunicul și la tata, la Geneva – am făcut asta de când mă știu. Iar ei spuneau că am gena orologeriei. Am crescut, așadar, în industria de ceasuri. Ea a fost parte a copilăriei mele, este parte a vieții mele, fiind pasiunea mea perenă. Era de la sine înțeles că voi intra în afacerea noastră și că voi continua ceea ce bunicul meu a început în 1976. În 2006 am început să lucrez în departamentul de marketing; în 2014 am devenit CEO. Sunt foarte mândru să conduc compania noastră și să duc viziunea bunicului meu mai departe. Sunt foarte atașat de tot ce înseamnă know-how-ul nostru și de emoția degajată de aceste ceasuri.

Cât de greu este să menții această independență a companiei?

Ca brand independent, noi trebuie să rămânem precauți pentru a supraviețui. În această lume a cărei dinamică devine tot mai accelerată cu fiecare zi și într-o industrie dominată de marile grupuri, o companie de familie este o nestemată. Noi suntem mult mai flexibili și reacționăm mai rapid decât competitorii noștri. Ideea la care ne-am gândit dimineața poate fi pusă în practică în aceeași zi. Asta ne aduce multe oportunități. Putem conta pe partenerii noștri – între noi este o relație lungă, de încredere. Pentru compania noastră, faptul că este deținută și, mai mult, condusă efectiv de membrii familiei se transformă în avantaj mai ales în acest cadru economic agitat.

Ai sesizat o schimbare în privința preferințelor fanilor Raymond Weil în această perioadă de când activezi efectiv în cadrul companiei?

Rămânem fideli programului nostru, aducând, totodată, o viziune mai proaspătă, mai tinerească. De la momentul în care eu am intrat în business, am lansat colecția freelancer, care este în acest moment cea mai importantă. Am realizat, de asemenea, edițiile speciale muzicale, care au dat un nou impuls campaniilor de comunicare și ne-au adus și mai mulți clienți.

Este brandul orientat mai degrabă spre piețele europene și spre cea americană?

Raymond Weil este un brand recunoscut la nivel global. Asta înseamnă peste 3.000 de puncte de vânzare în 95 de țări și, totodată, mai mult de patru decenii de istorie. Ne-am bucurat de creșteri constante aproape peste tot, totuși piețele noastre cheie rămân SUA și Regatul Unit, unde dorim să ne consolidăm și mai mult poziția pe segmentul de preț cuprins între 800 și 3.000 de franci elvețieni.

Din România și din restul piețelor sud-est europene ce feedback ai? Care sunt piețele cu cea mai mare creștere?

Brandul nostru se dezvoltă constant, SUA fiind cea mai mare piață (700 de puncte de vânzare), urmată de Regatul Unit (300), ele fiind cruciale pentru cota noastră de piață. În sud-estul european, piețele cresc încet, dar constant, iar noi ne dorim foarte mult să sprijinim dezvoltarea lor pentru că vedem acolo potențial de dezvoltare, în special în România.

Care sunt cele mai eficiente mijloace prin care ajungeți la clienți?

Ca brand dinamic, Raymond Weil folosește în mod extensiv social media, pentru că ne asigură cadrul necesar pentru comunicarea cu clienții și fanii noștri. Importanța tot mai mare a internetului impune ca brandurile să-l ia în considerare în toate deciziile lor strategice. Marketingul digital reprezintă un instrument esențial în relația noastră cu consumatorii. Vom continua să ne concentrăm asupra acestui aspect. Mai mult, campania noastră de marketing axată pe muzică ne oferă șansa de a ne adresa unei audiențe mai ample. Și în acest caz, platformele digitale sunt instrumente esențiale.

Care dintre creațiile din colecția curentă este bestsellerul din 2018?

freelancer Calibre RW1212 Skeleton, lansat la ediția din acest an a expoziției Baselworld, vine să consolideze oferta noastră și, totodată, colecția Calibre RW1212, inițiată anul trecut. Casa Raymond Weil continuă să ofere produse inovative, iar această nouă contribuție indică drumul pe care îl vom urma. Dincolo de designul impecabil, de eleganța și finețea detaliilor, freelancer Calibre RW1212 Skeleton este o mostră de orologerie în cea mai pură tradiție elvețiană. Mai mult, cum muzica este sursa noastră de inspirație dintotdeauna, sărbătorim în acest an colaborarea cu AC/DC, pentru care am creat o ediție limitată specială pe baza calibrului RW1212. Ceasul are o carcasă cu un diametru de 42 de milimetri și detalii inspirate de AC/DC. Ediția este limitată la 3.000 de piese numerotate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii