Cautare




, Contributor

Telecom |
|

Ravinder Takkar, CEO Vodafone România: Profilul consumatorului se schimbă. Prețul nu mai este un criteriu principal de alegere a serviciilor

Cum s-au modificat tendințele în consumul de servicii telecom și care va fi noua abordare a strategiei de business a Vodafone România? Ravinder Takkar a explicat cum vede el viitorul pieței telecom locale, la un an de la preluarea funcției de CEO al Vodafone România.
Ravinder Takkar

„Strategia noastră nu s-a schimbat în ultimul an. Probabil că singurul lucru care se schimbă este cum facem o parte din lucrurile pe care ni le-am propus”, spune Ravinder Takkar, CEO-ul Vodafone România la un an de la preluarea acestei funcții.

„Acum ne preocupă mai mult conținutul, pentru că nu mai este suficient doar să deții un smartphone. Creșterea vânzărilor de smartphone-uri s-a făcut simțită, nu mai e nevoie să forțăm această creștere, ea se întâmplă natural. Numărul celor care au un smartphone nu mai este o problemă, ei trebuie încurajați să folosească dispozitivul la adevăratul potențial, iar noi trebuie să venim cu un conținut relevant și cu aplicații utile. Nu pot exista momente de pauză, trebuie să rămânem permanent conectați asupra acestei strategii”, mai spune Ravinder Takkar.

Citește aici povestea CEO-ului Vodafone, Ravinder Takkar și cum vedea el piața din România la început de mandat

Bineînțeles, investițiile 4G rămân o prioritate mai ales în condițiile în care consumul de date este în creștere. De altfel această creștere este rezultatul investițiilor mari făcute de companiile telecom din ultima perioadă, atât în rețelele 4G cât și în infrastructură, în general, mai amintește șeful Vodafone România. În următorul an fiscal aceste investiții vor ajunge la circa 100 de milioane de euro, potrivit estimărilor făcute de reprezentantul companiei.

Cât despre tendințele de consum, Ravinder Takkar sublinează că traversăm o perioadă extrem de interesantă. „Prețurile nu vor mai fi un criteriu principal de alegere al unui serviciu. Sunt convins că sunt clienți care preferă să plătească puțin mai mult pentru servicii de o calitate mai bună sau pentru anumite beneficii în plus”, susține CEO-ul Vodafone.

Consumul de date mobile a crescut cu aproape 80%, în ultimul trimestru al anului trecut, iar rata de penetrare a smartphone-urilor ajungea la circa 40%, potrivit anunțurilor făcute anterior de reprezentanții operatorului telecom.

El arată că pe piață există, în prezent, foarte multe gadgeturi performante la prețuri accesibile și amintește că cel mai vândut smartphone la nivel local este Vodafone Smart Mini, iar, recent, operatorul telecom a lansat pe piața un smartphone 4G (Vodafone Smart Ultra 6, la 200 de euro, fără abonament).

Și pentru că tot vorbeam de ideea de livrare de conținut, întrebat din nou, dacă Vodafone România nu se lansează și pe piața distribuitorilor TV, el amintește că schimbări majore se produc și în această zonă. Televiziunea lineară este tot mai aproape de dispariție, sugerează Ravinder Takkar. „Cine mai așteaptă în ziua de azi jurnalul de la ora 8 pentru a afla care sunt știrile, ce se întâmplă în lume? Întreabă retoric CEO-ul și dă ca exemplu comportamentul familiei lui, unde fiecare urmărește conținutul pe care și-l dorește sau postul TV preferat pe diferite dispozitive smartphone sau tabletă. „Eu am renunțat de multă vreme la abonamentul TV, după ce timp de doi ani nu m-am uitat deloc la televizor”, spune Takkar.

Dacă la începutul lunii apăreau zvonuri cum că Vodafone și Liberty Global, cel mai mare furnizor de servicii prin cablu la nivel mondial, poartă discuții pentru a fuziona sau pentru un schimb de active, CEO-ul Vodafone România declară că nu este implicat în astfel de discuții.

Vodafone România, este al doilea operator din piața locală, în funcție de numărul de abonați, iar la 31 martie compania avea peste 8 milioane de utilizatori, din care 58,1% pe cartele prepaid. Veniturile subsidiarei locale au scăzut, în trimestrul patru al anului fiscal 2014-2015, cu 5,8%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 122 milioane de lire, potrivit datelor publicate de grup.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii