FacebookTwitterLinkedIn

Meciurile Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia au propulsat canalul public pe locul cinci în topul audienței lunii iunie, cu o medie de 261.000 de telespectatori pe minut la nivel național, respectiv 146.000 în urban (all day), conform măsurătorilor Kantar Media. Înaintea TVR 1 s-au aflat Pro TV, Antena 1, Antena 3 și Kanal D.

Față de luna mai 2014, TVR 1, care avea o medie de 138.000 (național), respectiv 67.000 (urban), a urcat două locuri în topul audienței, depășind Național TV și România TV.

În urmă cu patru ani, în luna iunie, în timpul Campionatului Mondial din Africa de Sud, TVR 1 a avut 267.000 telespectatori pe minut (național – all day) și 161.000 de orășeni pe minut (urban), potrivit măsurătorilor realizate atunci de GfK România.

Așadar, audiența medie a canalului public în iunie 2014 este mai mică cu 6.000 de persoane (pe național) și cu 15.000 pe urban față de iunie 2010.

Trebuie subliniat că și piața TV din România era cu totul alta. (Și Televiziunea Română nu era în prăpastia financiară de acum!) În iunie 2010, TVR 1 era a patra televiziune, după Pro TV, Antena 1 și… Realitatea TV (Sorin Ovidiu Vîntu era încă la putere!).

De asemenea, trebui spus că orele de difuzare ale meciurilor de TVR 1 de la cele două campionate au fost foarte diferite. Astfel, la CM din Africa de Sud, televiziunea publică a transmis meciurile la orele 13:30, 16:30 și 20:30. În timp ce partidele CM din Brazilia au fost mult mai bine plasate, la orele 19:00, 22:00 și 23:00, în afara programului de muncă. Cu toate acestea, audiența generală a TVR 1 din timpul recentului campionat mondial a fost sub cea de acum patru ani. Se vede că fotbalul din Brazilia n-a fost în stare să propulseze grila (leșinată) a canalului public.

Nu în ultimul rând, mai trebuie luat în considerare și faptul că eșantionale celor două măsurători (Kantar Media – 2014 și Gfk România – 2010) sunt diferite.

Concluzia: audiența TVR 1 în iunie 2014 (perioada grupelor și optimilor) a fost mai mică decât în urmă cu patru ani.