FacebookTwitterLinkedIn

Din totalul veniturilor nete, 21,5 milioane de dolari au provenit din taxele de distribuție aplicate rețelelor de cablu, față de 20,1 milioane de dolari, în primele nouă luni ale anului 2016. Creșterea de un milion de dolari este explicată de CME prin numărul mai mare de abonați raportați de companiile de cablu și satelit, precizează Media Expres.

Creșterea principală este pusă pe seama încasărilor mai mari din publicitate, piața din România crescând cu 14% față de situația de la jumătatea anului trecut, în condițiile creșterii consumului privat în țara noastră cu 5,8%.

Majorarea este explicată prin cererea mai mare de publicitate care a început din al doilea trimestru al anului 2016, fapt care a condus la creșterea atât a numărului de GRP-uri vândute cât și a prețurilor medii, în prima jumătate a anului 2017 comparativ cu aceeași perioadă din 2016.

În al doilea trimestru 2016, Pro TV a difuzat Campionatul European de Fotbal, ceea ce a crescut vânzările pentru anul trecut. Excluzând beneficiul adus de acest turneu anul trecut, CME estimează creșterea pieței din România la 6% în al doilea trimestru 2017 comparativ cu perioada similară 2016, și la 16% în prima jumătate a anului 2017. CME se așteaptă ca cifra să fie mai mică pe întreg anul 2017 decât în prima jumătate, fie inclusiv din cauza inexistenței în program a unor emisiuni comparative cu meciurile Campionatului European de Fotbal, difuzate inclusiv în al treilea trimestru din 2016 de Pro TV.