Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

Ramona Jurubiță (KPMG România), Răzvan Iorgu (CBRE România) și Iulian Stanciu (eMAG) au discutat în cadrul ediției cu numărul trei a evenimentului Forbes Forward despre soluțiile pe care le văd pentru criza ce se prefigurează

Cel de-al treilea e-vent Forbes Forward i-a avut ca invitați pe Ramona Jurubiță (KPMG România), Iulian Stanciu (eMAG) și Răzvan Iorgu (CBRE România).
Screen Shot 2020-04-06 at 11.02.05 AM

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner KPMG România, Iulian Stanciu, CEO eMAG, Răzvan Iorgu, Managing Director CBRE România au discutat în cadrul evenimentului ForbesForward despre provocările antreprenorilor din țară în perioada crizei și despre măsurile adoptate de Guvern.

Iulian Stanciu a declarat în cadrul ForbesForward că platforma eMAG a resimțit semnele crizei, înainte ca ea să apară în România deoarece compania are legături strânse cu mulți producători din China. „Am studiat ce s-a întâmplat acolo și am trecut prin etape de negare – este o prostie, apoi ne-am dat seama că este ceva serios. Ne-am uitat ce s-a întâmplat în China, am studiat toate lucrurile și am început să le implementăm, ne-am uitat și la impactul SARS asupra economiei Chinei care a schimbat foarte mult și a dat un boost mare digitalizării și a statului și a companiei.”

Iulian Stanciu a vorbit și despre o campanie care urma să fie lansată, care își propune să îi ajute pe cei din „prima linie” și instituțiile din stat. „Cred că este nevoie de o campanie coordonată cap-coadă, cei din prima linie au nevoie de materiale utile, iar acestea trebuie să fie distribuite într-un mod coordonat, într-un mod transparent. Ne dorim ca această campanie și mesajul ei să ne unească deoarece sunt foarte multe subiecte care ne pot divizia din punct de vedere social dar sunt multe lucruri care ne pot uni, sunt mulți oameni care nu lucrează pentru bani și putere, lucrează pentru că își doresc să îi ajute pe ceilalți, ar trebui scoși în față, ar trebui să fie niște modele pentru noi iar noi sa ne așezăm în spatele lor și să îi ajutăm.”

Cu toate acestea ce ar trebui antreprenorii din România să facă pentru a supraviețui în timpul acestei crize? „Deși trecem prin momente foarte grele și teama poate fi ceva foarte normal acum, este foarte important să acționăm rațional deoarece deciziile emoționale nu sunt benefice. Ar trebui totul lichidat foarte repede, tot ce înseamnă bunuri blocate, care nu mai produc, care nu merg, chiar dacă pe termen scurt înseamnă pierdere chiar dacă înseamnă riscuri. În mediul antreprenorial vorbim de riscuri, țin minte un citat a lui Senna care spunea că pe vreme bună nu poți să depășești, dar pe vreme rea poți să depășești toate mașinile din cursă, deci e important să ne putem gestiona bine cash-ul deoarece el devine principal, după începem să ne uităm la oportunități, criza actuală are niște elemente care favorizează foarte mult instrumentele digitale și tot ce înseamnă echipament de productivitate prin munca de la distanță, pentru toate tipurile de business. Eu aștept să se transforme tot ce înseamnă real-estate, din fire sunt optimist dar mă pregătesc pentru ce e mai rău și sper să fie mai bine decât atât dar cred că nu va fi o mișcare în V ci într-un L spre U deci o revenire lentă și o transformare profundă a economiei și a societății.”

Află aici mai mult despre declarațiile făcute de Iulian Stanciu.

Ramona Jurubiță a declarat în cadrul ForbesForward că KPMG lucrează momentan cu două scenarii, unul pozitiv în care are loc o revenire completă în iulie și toate sectoarele din economie sunt funcționale, în acest sens ministerul finanțelor a anunțat că măsurile vor fi orientate înspre o injectare suplimentară de lichiditate, în sistem.

„De asemenea este și un scenariu mai realist, o revenire în iulie însă recuperarea este mai lentă spre trimestrul trei patru al acestui an, lucrăm cu aceste scenarii, le comparăm cu realitatea și aplicăm măsurile în funcție de unde ne situăm față de realitate. Creșterea economică cred că este greu de prognozat în acest moment cred că este prematur să spunem acest lucru, vom încerca să determinăm aceste estimări. Nu ar trebui să ignorăm capacitatea fiecărui individ de a produce schimbare, și aici vă dau exemplul propriului angajat care prin simplu fapt că respectă regulile simple de la lucrul de acasă la modul în care se comportă în această situație atât în grupul de prieteni cât și în familie, acționează ca un model iar capacitatea și forța de a propaga schimbare de comportament și de atitudini este exponențială și ajută în transformarea la nivel personal dar si nivel organizațional dar și la nivelul întregii țării, pe lângă interesele în contradictorii în mediul de business sau pe plan politic. E un moment în care trebuie să ne amintim că România trebuie sa rămână competitivă, lupta nu se duce în interior, România trebuie să continue și în afara granițelor fizice”, a declarat Ramona Jurubiță în cadrul evenimentului ForbesForward.

De asemenea, oficialul KPMG România a menționat și importanța stabilității sistemului financiar deoarece este necesar ca pe termen scurt, banii să circule. „Companiile care au resurse financiare, trebuie să își plătească furnizorii, banii trebuie să circule în economie în ambele sensuri, există foarte multe sume de rambursat dinspre mediul public spre mediul privat și aici mă refer la rambursări de taxe, însă și mediul privat trebuie să se asigure de circulația banilor în economie, atât în mediul de afaceri cât și dinspre mediul de business către mediul public. Obiectivul principal al măsurilor  adoptate este păstrarea angajaților iar același motiv trebuie păstrat și la nivel național”, a spus Ramona Juburiță în cadrul emisiunii Forbes Forward.

Află aici mai multe despre declarațiile făcute de Ramona Jurubiță.

Răzvan Iorgu, Managing Director CBRE România a declarat în cadrul evenimentul ForbesFoward, că în această perioadă, când majoritatea angajaților lucrează de acasă, compania a luat decizia de a investi în tehnologie deoarece sunt convinși că business-ul independent de astfel de momente, merge în această direcție.

Oficialul CBRE România a mărturisit că nu este un adept al intervenții statului în economie, în condiții normale, însă consideră că în aceste momente autoritățile joacă un rol important în protecția socială. În același timp, când vine vorba de companii, statul trebuie să fie foarte atent pentru ca această intervenție să nu producă dezechilibre. „Ce vreau să spun este că sunt companii care au avut mai mare grijă de resursele lor în perioada anterioară crizei provocate de coronavirus și companii care nu au făcut asta, de exemplu statul vorbește despre scutirea chiriei ocupanților clădirilor de birouri, centrelor comerciale spațiilor logistice și altele, mi se pare în regulă atâta timp cât statul susține și dezvoltatorii sau investitorii pentru că aici există un pericol. Dacă tu susții un jucător din mediul economic în detrimentul celorlalți s-ar putea ca peste un an de zile să nu mai vezi apetit din partea fondurilor de investiții, am primit telefoane săptămâna trecută când s-a vorbit despre această inițiativă în senat de la mai mulți investitori care îmi spuneau că nu o să mai investească nimeni în România în condițiile acestea, sigur că trebuie să găsim soluțiile potrivite,  din acest motiv încurajez dialogul cu autoritățile dar trebuie să fim atenți la dezechilibrele pe care le poate produce”, a adăugat Răzvan Iorgu.

Privind spre viitor, Managing Director-ul CBRE spune că  vede spațiul de birouri ca pe unul fluid în care elementele fixe vor face loc celor flexibile. „Fie că vorbim de posturi de lucru sau de destinații, de spații întregi și practic asta va înnoi conceptele de productivitate și creativitate, se va accelera eficientizarea suprafețelor spațiile flexibile. Acesta este un moment de reset, deoarece ne așteptăm ca spațiile de lucru flexibile, business-urile de co-working să își revină în perioada următoare, și să câștige teren.

Află aici mai multe despre declarațiile făcute de Răzvan Iorgu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii