Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner KPMG România: “Lecția de aur a acestei pandemii este că aveam o societate virtuală bine constituită, dar nu eram conștienți de avantajele ei până la acest moment”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Ramona Jurubita

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner KPMG România

Evoluția companiei într-un cuvânt

Dacă aș sumariza într-un singur cuvant, probabil cel mai potrivit ar fi “transformațional”. Profunzimea schimbarilor traversate în acest an și ritmul acestora, pe care nu ni le puteam imagina în urmă cu doar 12 luni, nu pot fi sumarizate cu aceeași ușurință. Pentru KPMG în Romania, față de proiectele anticipate, anul 2020 a insemnat o mare rezilienta, dar si posibilitatea de a incerca lucruri noi. Dintr-un anumit punct de vedere, eram pregătiți pentru provocările pandemiei, în ceea ce privește capabilitățile de lucru la distanță, infrastructura dar si abilitățile echipei. Unii dintre clienţii noştri au fost forţaţi să îşi reorganizeze operaţiunile, iar KPMG în România şi-a adaptat serviciile, echipele, modul de lucru, astfel încât să le fim alături în această perioadă. Provocarea dar si marea oportunitate este să păstrăm aceelași standarde de performanță într-un altfel de mediu de lucru în care paradigma remote work și lumea 2.0 fac posibilă peste 50% din activitatea noastră.

Cele mai importante lecții

După aproape 8 luni de pandemie, am definit ca esențiale pentru orice afacere în această perioada dezvoltarea agilității organizaționale, implementarea tehnologiei ca modalitate de lucru, dezvoltarea sistemelor de comunicare eficiente. Identificarea acestor priorități ajută companiile să își utilizeze resursele eficient, astfel încât să asigure nu doar supraviețuirea, ci și viitorul afacerii. La nivel personal, am încercat să îmi păstrez momentele cu familia ca ancoră în realitate. În contextul actual, când întâlnirile de afaceri sunt videoconferințe, discuțiile cu colegii sunt webinarii, călătoriile de afaceri sunt online, capacitatea de adaptare are nevoie de o fundație, iar aceasta este, pentru mine, familia. Punctul cheie prin care viața noastră personală și profesională merge mai departe este reziliența: un management prudențial, un stil de viață concentrat pe răbdare și speranța reluării cutumelor care descriau normalitatea pre-pandemie, o colaborare eficientă cu toți partenerii de dialog și de afaceri. Avem nevoie, în acest context, de o alteritate lucidă din partea tuturor interlocutorilor noștri: construim împreună noi medii virtuale de lucru în care trebuie să transpunem exigențele realității concrete. În același timp, prea mult timp în online îți poate da un sentiment de alienare. Justa măsură între cele două provocări este dată de echilibrul intelectual și afectiv pe care nu îl putem construi decât împreună, chiar dacă uneori asta înseamnă un contact mediat virtual.

Prestația autorităților

Măsurile adoptate de autorități au fost, în linii mari, în concordanță cu ce s-a întâmplat în alte state europene. Din acest punct de vedere, măsurile restrictive, dar și economice la nivel european au fost adaptate situației excepționale pe care o traversăm înca din martie. În lipsa unei experiențe anterioare, navigăm acum un context unic fără repere evidente de evaluare. Principala paradigmă de lucru este learning by doing. Funcționeză, pentru că urmărim gradul de responsivitate al operatorilor economici la fiecare măsură aplicată în parte. Nu există rețete perfecte în acest context pentru că dinamica pandemiei este ceva impredictibil: prin urmare, și dinamica activităților noastre profesionale urmează aceeași impredictibilitate.

Strategia de business pentru 2021

Prioritățile KPMG în Romania neschimbate: investim în educație și în colegii noștri, în dezvoltarea spiritului inovativ dar și in active digitale, în comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, mai vulnerabile acum decât oricând. Avem centre de inovație, precum KPMG Lighthouse, prin care implementăm tehnologie de inteligență artificială și automatizarea proceselor de afaceri, desfășurăm constant studii și cercetari de piață, precum KPMG Customer Experience Excellence, cu un rol esențial pentru o viziune de ansamblu a experienței clientului și consolidarea relatiei dintre afacere și consumator.

Vom continua să sprijim clienții noștri în această perioadă incertă, vom continua să oferim asistență autorităților pentru identificarea oportunităților și îmbunătățirea cadrului legislativ, vom rămâne alături de comunități și, împreună, vom reuși să depășim și această criză. Trebuie să valorificăm și partea „favorabilă” ocazionată de pandemie. Dacă proiectele KPMG în România erau inițiative puternice pentru stimularea performanței în educație și cercetare pre-pandemie, cu atât mai mult acum, când asemenea rezultate sunt necesare în orientarea și dinamizarea celor două domenii, ele își pot proba rolul și eficiența.

Provocări în 2021

Probabil cea mai mare provocare va rămâne agilitatea companiei. Abilitatea de a adopta cele mai noi tehnologii, de a adapta noi strategii, de a reforma operațiunile astfel încât să capitalizeze oportunitățile oferite de a patra revoluție industrială, acestea sunt elementele de bază care ar putea asigura succesul în orice industrie și în orice piață. În plus, indiferent că discutăm despre siguranța individuală, națională sau socială, constatăm că tehnologia joacă un rol facilitator. Lecția de aur a acestei pandemii este că aveam o societate virtuală bine constituită, dar nu eram conștienți de avantajele ei până la acest moment în care activitățile față către față au fost preponderent suspendate. Am devenit mai conștienți, totodată, că societatea virtuală extinde societatea reală dar are nevoie de alte norme, coordonate, instrumente și comportamente din partea noastră. Poate cu această ocazie devenim operatori virtuali mai atenți, mai educați, mai prudenți, dar și mai creativi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii