Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Ramona Iacob, Country Manager Romania IWG: Suntem prezenti in peste  120 de tari, impactul pandemiei a fost resimtit  in fiecare dintre acestea

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Ramona_Iacob_CEO-Spaces

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

In primul rand as dori sa mentionez ca activitatea noastra in toata aceasta perioada nu a fost suspendata , ba dimpotriva, centrele noastre de business au ramas active, deschise clientilor nostri,  evident cu luarea tuturor masuile impuse pentru a combate o posibila infectare .

Prima noastra reactie a fost  legata de  siguranta angajatilor nostri dar  si a clientilor si plecand de la acest prim pas am implementat imediat , cu mult inainte de activarea ordonantei de urgenta , masurile necesare pentru a preveni  raspandirea acestui virus . Nu am avut  pana in prezent cazuri de infectari printre clientii sau angajatii IWG Romania , ceea ce ne bucura foarte mult .

Focusul nostru in tot acest timp a fost  structurat , astfel , un prim segment l-a constituit clientul existent si sprijinul pe care il putem acorda in aceasta perioada . Tipologia companiilor ce  ocupa spatiile noastre  flexibile de lucru este diferita, avem companii mici, mijlocii si mari si fiecare dintre acestea a trecut odata cu noi prin aceasta incercare  , atat la  nivel de business cat si  la nivel  uman,  prin urmare fiecare companie a abordat strategii diferite .Rolul nostru a fost  de a raspunde solicitarilorsi  de a gasi solutii la nevoile acestora  .

Un alt segment a fost cererea pending din pipeline  , care din pacate a avut de suferit  , in sensul ca  solicitarea si-a schimbat  cumva cursul , cerintele au suferit modificari si  atunci am  gandit si implementat solutii noi  care sa intruneasca si actualele masuri de preventie, sa intruneasca noul set de cerinte din partea prospectior.

Ne-am uitat si catre cererile trecute, neconcretizate la un moment dat   ,  am contactate aceste solicitari incercand sa intelegem  ce ii impacteaza, ce provocari au  in aceasta perioada , cum  isi construiesc strategia azi dar si in viitoar si daca ii putem ajuta cumva  . Am constatat ca sunt  extrem de multe persoane ce nu pot sa lucreze de acasa de ex ,  din diverse motive , iar locatiile noastre le sunt  accesibile  , mai ales ca multi doresc sa  lucreze aproape de casa.

Suntem prezenti in peste  120 de tari, impactul pandemiei a fost resimtit  in fiecare dintre acestea , dar am decis sa ramanem o echipa unita ,  sa fim calmi , sa  gasim  solutii la orice  challenge pe care l-am intampinat , sa fim mai deschisi , mai proactivi decat poate o faceam anterior situatiei .

IWG are o experienta de 30 de ani de business, a mai trecut prin situatii grele, de criza , in trecut , evident ca o situatie ca aceasta nu a putut fi preconizata , dar recunosc ca am ramas impresionata de solidaritatea noastra in IWG  si de rapiditatea adaptarii.

Chiar daca in aceasta perioada nu am facut de exemplu Vanzari clare  , am facut customer support cu totii , am folosit  acest timp sa ne intarim abilitatile, sa regandim produsul, sa ascultam mai mult nevoia clientului si sa adaptam .. Am  lucrat la  programe noi ce vor fi extrem de utile in viitor.. toate acestea ne-au ajutat sa ramanem  cu un mindset pozitiv.

Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

In primul rand s-a lucrat in schimburi .. incercand astfel sa  limitam  expunerea   totala a personalului . Fiind un domeniu  similar cu cel hotelier la capitolul servicii ..mereu avem  oameni ce trebuie sa ramana in prima linie   , dar am reusit sa ne organizam in asa fel incat sa  pastram  activitatea operationala up and running  .

Au fost colegi ce au activat solutia concediului parental , altii au dorit alte solutii , per total cred ca am fost cu totii multumiti .

Nu am renuntat la personal ( concedieri , etc)  in aceasta perioada dar nici nu am mai facut noi angajari. Lucram la un plan de revenire asupra acestui aspect ( noi angajari) in curand.

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Cred  ca aceste masuri trebuie privite putin diferit, guvernul ofera solutii , speram concrete si aplicabile in concret , nu este  o zona pe care sa imi permit sa o comentez  , companiile ce  pot activa aceste masuri  ar fi bine sa o faca,  atata timp cat ii ajuta sa treaca peste aceasta perioada si sa isi salveze businessul  .

Cred cu tarie ca  , nu doar guvernul trebuie sa ia masuri , cu siguranta fiecare dintre noi  ( cei ce reprezentam o companie,  sau avem  un statut de entrepreneur de ex ) trebuie sa ne gandim  la ce va urma, cum  pot sa ma reorientez daca e cazul, cum pot ajusta produsul meu in asa fel inca sa aiba in continuare cautare , ce plan b si c ar trebui sa am de acum incolo daca nu cumva l-am avut.

Strict legat de  businessul pe care il reprezint ar fi multe masuri de luat , nu doar datorita acestei situatii , masuri ce trebuiau luate de mult , dar poate o asociatie care sa reprezinte si domeniul nostru de activitate in viitor , ar fi de bun augur , putand astfel sa comunicam  sugestii , solutii , toate astea adaugand valoare si beneficia  tuturor implicati nu doar noua in mod direct.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Daca epidemia continua si escaladeaza si mai mult ,   atunci situatia va fi una grava global. Personal , cred , ca,   trebuie sa ne adaptam cu ceea ce se intampla astazi si sa  ne unim fortele cu totii ,  in asa fel incat businessurile sa continue.. nu exista o varianta de a pune un stop  pe termen lung .. de aceea este extrem de important sa actionam  calm , dar strategic si concret  , sa ne regandim cu totii strategiile, sa ne securizam businessul si sa intelegem ca aceasta nebunie trebuie sa scoata din fiecare dintre noi  doar ceea ce este mai bun,  iar serviciile pe care fiecare business le ofera trebuiesc si ele adaptate in functie de nevoia reala a clientilor.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Legat de  solutiile oferite de IWG prin brandurile sale deja consacrate Regus si Spaces ,credem ca in aceasta perioada cu atat mai mult este nevoie de solutii flexibile de lucru, ma exact  termeni contractuali flexibili , produse flexibile care sa permita situatii de upgrade/extindere  dar si situatii de downgrade , beneficii   care sa ajute clientii sa se focuseze strict pe business- hassle free – cum le numim noi , solutii care sa nu implice  investitii de capex  din partea acestora- risk free , o retea in adevaratul sens al cuvantului  ( de exemplu 12 locatii in Bucuresti repezinta posibilitatea ca o companie sa isi desfasoare activitatea din 12 puncte strategic alese si nu cu totii dintr-un singur punct  ) care sa permita a se lucra cat mai aproape de casa – un avantaj al angajatilor –  crescand astfel si calitatea  timpului- pentru angajat- dar si productivitatea angajatilor- pentru angajator .

Cred ca in urmatorii ani , modul de lucru va suferii schimbari importante  , spatiile  de birouri vor fi gandite diferit , clientii  din aceasta zona  vor avea noi  abordari , iar  aspectul ce va cantari cel mai mult va fi capacitatea de adaptare la noile conditii de lucru, la noile cerinte si la modul cum  oferim astfel de solutii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii