Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Raluca Marin: „Am avut norocul să întâlnesc oameni pasionați, care m-au îndrumat corect”

raluca_marin.jpg
Cum se învață meseria de publicitar? La școală sau pe „ogorul” publicității? Îți trebuie diplome și certificate de calificare sau pur și simplu dorința de a învăța? Trebuie să fii tobă de carte sau să fi căzut în „butoiul cu talent”? Să transpiri muncind sau să furi meseria de la cei mai bătrâni? Citiți opiniile unor tineri care au reușit în publicitate. Veți avea ce învăța!   Raluca Marin, Client Service Director Ogilvy&Mather Advertising.

Forbes:Cum ai învățat publicitate: în agenție, la locul de muncă, ai urmat o școală de specialitate, din cărți, ai avut vreun profesor?

Raluca Marin: Am început încă înainte de a mă angaja. Mă pasiona domeniul și citeam cam tot ce avea legătură cu acest subiect. Eram și eu prinsă de mirajul publicității.

Odată cu primul job în agenție, am început cu adevărat procesul de învățare. Am avut noroc de o agenție unde lucrurile se făceau ca la carte și din start învățai procesul corect, fără să arzi etape. Am mai avut norocul să încep cu clienți internaționali care, la fel, aveau reguli și tool-uri foarte bine puse la punct. Nu în ultimul rând, am avut norocul să întâlnesc oameni pasionați, care m-au îndrumat corect.

Aceasta a fost baza, după aceea au urmat nenumărate proiecte, cărți, traininguri și seminarii care au adăugat câte o cărămidă în acest proces. Am întâlnit și întâlnesc mulți oameni de la care continui să învăț și-mi place acest lucru. E foarte importantă autoanaliza, îți dă mereu subiecte de aprofundat.

Forbes: Există o vorbă (veche): „Meseria se fură, nu se învață”. Este valabil acest proverb în publicitate?

Raluca Marin: Cu siguranță, mai ales că în cazul Client Service-ului nu prea există manuale, dar există modele de urmat. În plus, mai este și partea frumoasă, pentru a ne perfecționa putem „fura” meserie și din nenumărate alte domenii.

 Forbes: Care este sprijinul agenție sau rețelei din care faci parte în așa-numita perfecționare profesională?

Raluca Marin: În ultimii doi ani, Ogilvy&Mather a ieșit rețeaua anului atât la Cannes Lions, cât și la EFFIE Awards. Ca să ajungă la această performanță s-a investit foarte mult în perfecționarea profesională a oamenilor. Participăm lunar la traininguri din arii diverse, avem acces la baze impresionante de „know how” și la sute de studii de caz. Specialiștii noștri din rețea au dezvoltat și implementat cu succes tool-uri care își dovedesc de fiecare dată eficiența.

Deschiderea către perfecționare este continuă. Pe de o parte ești ajutat să identifici punctele slabe și mai apoi ghidat pentru a le îmbunătăți, iar pe de altă parte, ești sprijinit și încurajat să dezvolți și să perfecționezi punctele tari.

Forbes: Care credezi că este succesul în publicitate: să fii tobă de carte sau să ai talent?

Raluca Marin: Nu cred că ne diferențiem în vreun fel de alte domenii în care se aduce în discuție talentul și munca. E nevoie de talent, dar dacă nu este susținut de muncă, este egal cu zero. Excepțiile sunt menite doar să confirme regula.

Carte de vizită

Raluca Marin, 30 de ani

Agenția: Ogilvy&Mather Advertising

Funcția: Client Service Director

Studii: Facultatea de Comunicare și Relații Publice – (2001-2005), Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu – Master interdisciplinar  „Teoria și Practica Imaginii” (2006 – 2007).

Experiență: Lucrează de opt ani în industria de comunicare. La 26 de ani a început să coordoneze contul Cosmote, ca apoi, la 30 de ani, să devină Client Service Director Ogilvy&Mather.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii