Cautare




, Contributor

Reinventarea României |
|

Raluca Gădiuță, Country HR Leader HP: “Am redescoperit conceptul de crisis management”

Echipa de HR a filialei HP din România pune în prim plan sănătatea mentală și emoțională a angajaților. Raluca Gădiuță, Country HR Leader HP, subliniază importanța unui dialog deschis între lider și angajați și aduce în prim plan conceptul de crisis management.  
0 (1)

Pentru HP România, trecerea la un regim de muncă remote a fost un proces natural. “Nu a fost atât de greu, recunosc, pentru că erau cumva toate mecanismele și instrumentele acolo ca să putem face lucrul acesta foarte rapid, dei suntem printre cei care s-au adaptat“, spune Raluca Gădiuță, Country HR Leader HP. În acest context, echipa de HR a acordat o atenție majoră asupra sănătății mentale și emoționale a angajaților, în vederea unui stabilirii unui echilibru într-o perioadă haotică. “Până la urmă nu ne dorim niciun nivel care să fi peste puterile oamenilor și să ajungem la burn-out pentru că nu este sănătos, și atunci ne dorim să ajungem la un echilibru care să meargă susținut. Ne așteptăm ca nivelul productivității să aibă fluctuații pentru că au apărut subiectele legate de burn-out, de oboseală, de mental health, de sănătate emoțională pe care le gestionăm și care par să fie subiectul care o să ne preocupe destul de mult în următoarea perioadă“, explică Raluca, în cadrul unei noi ediții a emisiunii Forbes România, reINVENTAREA României. Legat de productivitatea angajaților, Raluca Gădiuță remarcă o creștere, însă se așteaptă la diferite fluctuații: “Pentru noi, cel puțin în HR, este foarte important să identificăm cauzele fluctuațiilor de productivitate, pentru că altfel riscul este să ne ducem și să tratăm doar problema și să ne apucăm să implementăm planuri de îmbunătățire a performanței acolo poate nu este cazul și e cazul să avem o discuție despre suportul pe care ar trebui să îl obțină o persoană, să ne uităm poate la flexibilitatea pe care o are sau la de ce nu e nevoie de suport pentru sănătatea emoțională.”

În același timp, HP adus pe ordinea zilnică un concept lăsat deoparte: crisis management. “Am redescoperit conceptul de crisis management care cred că pentru noi și multe companii era într-un sertar și îl făceam pentru că era important, trebuia, însă am ajuns în contextul în care să-l folosim, să îl aplicăm, să îl întâlnim, crisis management meeting să devină un concept și un subiect în agendă aproape săptămânal“, spune invitata Forbes, adăugând faptul că echipa de HR a încercat să mențină un dialog deschis și sincer între partea de leadership și partea de angajați. “A fost vorba despre autenticitate, să încercăm să fim cât mai deschiși, de foarte multă comunicare și de a încerca să îi ascultăm în diverse forme, în toate formele posibile“, adaugă ea. 

Dar care este atitudinea față de noii angajați? Privind procesul de recrutare, Raluca Gădiuță arată faptul că metodele migrau spre zona de online înainte de pandemie, însă au pus accentul pe educarea managerilor: “Unde a trebuit noi să acordăm o mai mare atenție a fost pe trainingul managerilor că ei să se simtă confortabil că deciziile pe care le iau în procesul de recrutare se bazează pe argumente foarte clare și să aibă mai multă siguranța în alegerile pe care le făceau în lipsa acelei interacțiuni față în față“. Astfel, HP a continuat procesul de recrutare, atât pentru locuri e muncă, cât și pentru programe de internship, plănuind ca în viitor să extindă aria vizată și către alte orașe din țară, pe anumite poziții.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii