FacebookTwitterLinkedIn

O colecție Ralph Lauren virtuală, concepută exclusiv pentru utilizatorii rețelei sociale sud-coreene Zepeto, este cel mai recent demers prin care influentul brand american își consolidează prezența în așa-numitul metavers.

Parteneriatul cu Zepeto, care are 200 de milioane de utilizatori care interacționează într-o lume virtuală, este primul pas pe care Ralph Lauren îl face în vânzarea de articole vestimentare digitale.


Pentru început vor fi disponibile 12 ținute compuse din 50 de piese al căror stil merge de la vintage până la cea mai recentă colecție de vară a brandului. Spre deosebire de lumea reală, unde produsele originale Ralph Lauren au prețuri care pot ajunge și la câteva sute de dolari, versiunea digitală a acestora costă între 0,57 și 2,86 dolari; cele mai ieftine articole sunt ochelarii și șepcile, iar cele mai scumpe – cămășile și puloverele.

Colaborarea dintre cele două entități nu se oprește aici: Ralph Lauren și Zepeto au reprodus virtual locații reale din New York. Magazinul fanion Ralph Lauren de pe Madison Avenue are un echivalent în Zepeto, la fel și cafeneaua Ralph’s Coffee.

În marketplace-ul Zepeto, care este cel mai mare metavers din zona Asia-Pacific, sunt disponibile milioane de articole pentru utilizatori. De la lansarea sa în 2018, Zepeto, aplicație care a avut 400.000 de descărcări numai în luna august, a devenit tot mai populară în rândul tinerilor cărora le dă posibilitatea să-și creeze un avatar pe baza unor imagini proprii și a câtorva elemente care pot fi personalizate.

Gucci a intrat în metavers din luna februarie a acestui an, oferindu-le utilizatorilor aplicației Zepeto posibilitatea de a-și îmbrăca avatarurile în ținutele casei italiene achiziționate din așa-numita Gucci Villa.

Nike și The North Face sunt de asemenea prezente în Zepeto, iar producătorul auto sud-coreean Hyundai le dă utilizatorilor posibilitatea de a testa modelul Sonata N Line prin intermediul personajelor virtuale.

Chiar dacă demersul pare unul temerar, noutatea pentru Ralph Lauren este doar aspectul comercial. Cu un an în urmă, brandul american a sondat terenul virtual printr-o colaborare cu platforma Snapchat, ai cărei abonați își pot îmbrăca avatarurile în piese din colecția Ralph Lauren x Bitmoji. Între timp, 20 de milioane de avataruri de pe Snapchat poartă Ralph Lauren.