Cautare




, Art Director

Lifestyle |
|

Rain Master

Adrenalină peste „limita legal admisă”, curaj nebunesc și o dorință de neoprit pentru victorie. Dar, mai presus de toate, talent. Rudolf Caracciola a rămas în istoria curselor auto drept unul dintre cei mai valoroși piloți, iar pentru măiestria cu care stăpânea bolizii în cele mai vitrege condiții de vreme a dobândit titlul „Rain Master”.
DSCF3206

Cariera de pilot a lui Caracciola a început în 1922, la vârsta de 21 de ani, iar din 1923 a pilotat pentru Mercedes-Benz, câștigând peste 100 de curse și obținând trei titluri de campion european.

Condițiile în care se desfășurau cursele în anii ’30 erau dintre cele mai precare, una dintre cauze fiind și criza economică. În 1931, echipa Mercedes-Benz era pe punctul de a se retrage din sezonul competițional, dar Alfred Neubauer, geniul care conducea echipa germană de piloți, a insistat în a participa la ediția Mille Miglia din acel an. Știa exact și cu ce mașină vor participa, dar trebuia găsit și pilotul care să o stăpânească. Iar Caracciola era deja promis echipei Alfa Romeo.

Cu toate acestea, afectată și ea de criza financiară, echipa italiană a decis să-l „împrumute” pe Rudi echipei Mercedes-Benz. El era singurul care putea aduce victoria într-o asemenea cursă, la volanul bolidului uriaș conceput de Ferdinand Porsche, Mercedes SSK. Neubauer avea totuși nevoie de un as în mânecă, astfel încât a redus greutatea „Elefantului Alb” cu 125 Kg, prin realizarea de găuri în orice piesă care permitea acest lucru. La puțin timp după începerea cursei, noul model – SSKL (L=light) – era deja printre favoriți, iar măiestria lui Caracciola a adus echipei Mercedes-Benz victoria mult dorită, într-o competiție atât de dificilă și dominată până atunci doar de piloții italieni. A fost primul pilot străin care a câștigat celebra cursă de o mie de mile, performanță egalată doar de Sir Stirling Moss, abia în 1955. 

Ca un omagiu adus acestei incredibile victorii, cei de la CMC Modelcars, după nenumărate ore de studii, au reușit să realizeze o replică perfectă a modelului SSKL condus în 1931 de către Rudolf Caracciola și copilotul său, Wilhelm Sebastian. 1.885 de piese au fost asamblate manual pentru a da naștere unei adevărate bijuterii. Detaliile executate cu minuțiozitate, dar și multiplele posibilități de a le descoperi, fac din acest model istoric una dintre cele mai râvnite machete auto la scară 1:18 destinată colecționarilor, dar nu numai. Atenție! Ediție limitată!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii