
Veniturile totale ale băncii s-au redus cu 3% (excluzând tranzacţia VISA din 2016), până la valoarea de 217 milioane euro.
„Principalele motive care au dus la uşoara diminuare a veniturilor totale sunt digitalizarea serviciilor noastre, alături de lansarea de noi pachete de cont curent şi a produselor de creditare şi de economisire la preţuriavantajoase clienţilor.
În acelaşi timp, costurile operaţionale ale băncii au crescut cu 3%, până la 131 milioane euro, influenţate, printre altele, de costurile de transport şi procesare a numerarului, evoluţie în linie cu tendinţa pieţei.
Am continuat să ne dezvoltăm capabilităţile digitale, să eliminăm complexitatea din procesele noastre şi să introducem metode inovatoare de a face lucrurile, iar economiile astfel realizate au fost alocate către investiţii în iniţiative strategice”, au afirmat reprezentanții băncii.
Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut cu 6%, în primele şase luni ale anului, până la 7,32 miliarde euro.
Portofoliul de credite nete al băncii a crescut în ultimele 12 luni cu 3%, până la 4,32 miliarde euro. Creditele nou-aprobate în această perioada au fost de 1,4 miliarde de euro, mai mult de o treime fiind acordate segmentului persoanelor fizice. Creşterea portofoliului de credite a generat şi un uşor avans de 1% în cazul veniturilor nete din dobânzi, principala sursă de venit.
Soldul depozitelor a crescut cu 14%, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 5,9 miliarde de euro, datorită creșterii cu 30% a conturilor curenteale populaţiei şi întreprinderilor mici, pe fondul unor rate de dobândă care continuă să se menţină la minime istorice, conform reprezentanților băncii.
„Rezultatele noastre la şase luni sunt încă o confirmare a poziţionării noastre puternice pe piaţă bancară românească. Anul acesta am împlinit 20 de ani pe piaţă şi sunt mândru de ce am reuşit până acum. Vom continuă să ne concentrăm pe dezvoltarea relaţiilor cu clienţii existenţi, pe atragerea de noi clienţi pentru a ne asigura o creştere echilibrată şi constantă pe toate segmentele.
În paralel, eforturile noastre se îndreaptă spre inovare şi simplificare a interacţiunilor cu banca. Clienţii doresc o interacţiune cât mai simplă şi mai rapidă cu banca, aşteptările lor cresc, odată cu evoluţia tehnologiei, iar noi trebuie să răspundem acestor cerinţe. Este clar că faţa industriei bancare se schimbă, iar noi nu ne-am propus numai să fim o parte din această schimbare, ne-am propus să fim deschizători de drum, aşa cum am reuşit să fim de multe ori până acum”, a spus Steven van Groningen, preşedinte & CEO al Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Bank deserveşte aproximativ două milioane de clienţi persoane fizice, aproximativ 100.000 IMM-uri şi 5.700 de companii. Banca avea, la jumătatea acestui an, 5.190 de angajaţi, faţă de 5.311, în iunie 2016. Reţeaua numără 466 de agenţii, aproximativ 1.100 de ATM-uri, 164 de MFM (automate multifuncţionale) şi aproximativ 18.000 de EPOS-uri.