FacebookTwitterLinkedIn

Activele totale au ajuns la 54,5 miliarde de lei la data de 30 iunie 2021, o creștere de 18%, an la an, iar veniturile băncii au crescut ușor cu 2%, față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, cheltuielile operaționale s-au menținut la același nivel din T2 2020, înregistrând o scădere de doar 1%.

„Am reușit menținerea profilului de risc al băncii la niveluri sănătoase, prin moratoriile proprii și publice. Împreuna cu clienții noștri, putem spune că am depășit cu bine această perioadă cu totul neobișnuită. Mai mult, am înregistrat o creștere foarte bună a portofoliului de credite nete al băncii, cu 11%, comparativ cu jumătatea anului 2020. Am crescut pe toate segmentele de clienți cu un vârf de 21% creștere pentru IMM-uri, în mare măsura datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest. De asemenea, creditele pentru persoanele fizice și corporațiile mari și medii au avansat semnificativ, cu 10%, respectiv 8%”, a spus Steven van Groningen, președinte și CEO Raiffeisen Bank.

Criza sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor și spre economisire, astfel încât depozitele clienților au înregistrat o creștere cu 15% la finalul T2 2021, comparativ cu nivelul din 30 iunie 2020, ajungând la 44,3 miliarde de lei, se mai arată în comunicatul transmis de bancă.

Creditele acordate de bancă populaţiei au crescut semnificativ la jumătatea anului 2021. Potofoliul Flexicredit s-a dublat ca valoare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce creditele cu garanţie ipotecară au crescut cu 40%.

Raiffeisen Bank a plasat în iunie 2021 cea mai mare emisiune de obligaţiuni corporative în lei a unui emitent din România şi a doua emisiune de obligaţiuni verzi a băncii, de 1,2 miliarde de lei, după cea din mai 2021, care a atras 400,5 milioane de lei.

„Prin cele două emisiuni de obligaţiuni verzi din piaţa locală, reconfirmăm angajamentul nostru de a mobiliza resursele financiare în scopuri sustenabile şi de a integra aspectele sociale şi de mediu în gestionarea riscurilor, pentru a asigura o decarbonizare progresivă a portofoliului de credite. Fondurile atrase prin aceste emisiuni de obligaţiuni vor fi direcţionate în proiecte verzi care respectă criteriile de eligibilitate definite în Cadrul pentru Obligaţiuni Verzi al băncii”, a arătat Steven van Groningen.

La finalul primului semestru 2021, numărul clienţilor activi digital a ajuns la 950.000 (din 2,18 milioane de client PF). În acest an, peste 75.000 de clienţi, în medie, în fiecare lună, au început să folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank. În ceea ce priveşte clienţii corporaţii, peste 99% dintre ei tranzacţionează cu banca exclusiv prin canale electronice.

Plăţile cu cardurile de credit în prima jumătate a anului 2021 au crescut cu 23%, faţă de perioada similară din 2020. Plăţile cu telefonul sau ceasul sau orice card Raiffeisen Bank s-au dublat în primele 6 luni din 2021, faţă de aceeaşi perioadă din 2020.

Raiffeisen Bank se află în primele cinci bănci din România şi are în portofoliu 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are peste 4.600 de angajaţi, 300 de agenţii în toată ţara, 700 de ATM-uri, 400 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de peste 24.400 de POS-uri.