Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

RAF: Producătorii de alimente tradiționale din Food Hub estimează vânzări de aproximativ 600.000 de dolari. Starea de urgență a crescut vânzările online cu 400%

Producătorii de alimente tradiționale din Food Hub, un program lansat de Romanian American-Foundation (RAF) în 2017 după modele similare din zonele Philadelphia și New York estimează vânzări în valoare de aproximativ 600.000 de dolari în 2020, aproape dublu comparativ cu suma raportată în 2019.
producator food hub

 Specialiștii explică faptul că majorarea vânzărilor s-a datorat în special avansului comenzilor online ca urmare a pandemiei de Covid-19. Numai în starea de urgență, vânzările au crescut cu 400%.

„Până anul acesta doar două food hub-uri aveau vânzări online semnificative la nivel național, iar pandemia le-a adus acestora o creștere de patru ori a comenzilor în timpul stării de urgență, ceea ce ne-a făcut să reașezăm modelul de afaceri din rețea. Am făcut ajustări în strategia de marketing și vânzări, iar din vară magazinele online ale centrelor din Cluj și Odorheiu Secuiesc și-au extins distribuția la nivel național. Totodată, centrele din Iași și Câmpulung Moldovenesc și-au deschis câte un magazin local. Acest pas a fost unul esențial pentru antreprenori pentru că le permite să își vândă și să își promoveze produsele pe noi canale de business, le oferă acces la o sursă suplimentară de venit ceea ce este extrem de important mai ales în această perioadă complicată și cu decizii fluctuante în privința desfășurării comerțului”, a afimat Anna Șargov, coordonator proiect retea food huburi în cadrul Fundației Civitas pentru Societatea Civilă Cluj.

RAF estimează că mediul online va reprezenta anul acesta 80% din vânzări, comparativ cu 70% în 2019, creșterea venind chiar și în contextul în care rețeaua offline a crescut de la un magazin fizic la trei.

Cele patru food hub-uri integrează aproximativ 1.200 de producători: cultivatori de fructe si legume, producători de alimente tradiționale pe bază de lapte, carne, fructe si legume. Majoritatea sunt antreprenori tineri, până în 45 – 50 de ani, care își doresc dezvoltarea afacerii.

 „Am gândit proiectul ca pe o oportunitate economică pe termen lung pentru producătorii mici din zona rurală. Susținerea noastră nu constă doar în finanțarea food hub-urilor, ci și în pregătirea producătorilor pentru a-i conecta cu cerințele consumatorilor. Ne dorim cu toții ca food hub-urile să devină sustenabile pentru că fiecare food hub ajută producatorii mici să își actualizeze rețetele, îi învață să se promoveze, le asigură consultanță și training astfel încât, la rândul său, fiecare producător să fie sustenabil pe termen lung. Astfel putem crea un model de afacere care poata fi scalat la nivelul întregii țări pentru a putea sprijini și alți producători mici care au nevoie de o astfel de colaborare”, a punctat Oleg Moraru, coordonator al programelor de economie rurală ale Romanian American-Foundation.

Investiția RAF în acest program este de aproximativ 1,5 milioane de dolari: 1,1 milioane de dolari au fost alocați în perioada 2017-2019, în timp ce pentru anii 2020-2022 sunt alocați aproximativ 0,4 milioane de dolari. RAF nu finanțează direct fermierii sau afacerile mici, ci fundațiile care coordonează hub-urile, conform unui plan de afaceri agreat. Toate food hub-urile sunt întreprinderi sociale, funcționând ca SRL-uri, cu acționari unic ONG-urile care le-au înființat.

Food Hub este un program lansat de Romanian American-Foundation (RAF) în 2017. Programul constă în susținerea prin finanțare și training a patru centre (food hub-uri) care colectează și comercializează produsele micilor antreprenori agricoli din patru zone: Bucovina, Cluj-Napoca, Iași și Odorheiul Secuiesc. Cele patru hub-uri se numesc Nod Verde (Cluj-Napoca), Cumsecade / Helyénvaló (Odorheiu Secuiesc), Roade și Merinde (Iași) și Nord Natural (Bucuvina).

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii