FacebookTwitterLinkedIn

Sunt mulţi oameni de afaceri care derulează contracte mari direct cu statul sau cu companii deţinute de autorităţile centrale şi de stat. Însă Radu-Ştefan Spirea, patronul Vesta Investment – cea mai mare firmă de echipamente destinate siguranţei rutiere – are drept principal obiect de activitate chiar proprietatea publică.

Compania condusă de Radu Spirea produce, printre altele, semnalizatoare rutiere, plăcuţe de înmatriculare, veste reflectorizante şi truse auto de prim ajutor, elemente care sunt impuse prin lege. Această relaţie de afaceri între un investitor privat şi autorităţi publice nu putea să nu genereze discuţii legate de imixtiunea politicului în mediul de afaceri. Spirea spune că nu este legat în mod special de un partid anume, cifra de afaceri a firmei sale situându-se între 5 şi 12 milioane de euro pe an, indiferent de culoarea pe care a avut-o Guvernul.

Deşi se aşteaptă ca în acest an volumul afacerilor să se păstreze la acelaşi nivel ca anul trecut, investiţiile în marcaje rutiere se păstrează scăzute în România. Spre deosebire de Uniunea Europeană, unde pentru siguranţa rutieră se cheltuieşte între 8% şi 14% din valoarea de construcţie a unui drum, la noi acest procentaj este de sub 3%. Aceasta face ca România să se situeze pe primul loc din punct de vedere al numărului de accidente pe numărul de kilometri parcurşi. Faţă de Bulgaria, stăm de trei ori mai prost. Criza a contribuit la rândul ei la reducerea bugetelor alocate siguranţei rutiere, ceea ce l-a determinat pe omul de afaceri să reducă investiţiile.

De la un milion de euro, în ultimii doi ani se limitează la doar 200.000- 300.000 de euro. Când are timp liber preferă să joace tenis, să schieze şi să facă scufundări. Este căsătorit şi are doi copii, o fată de 12 ani şi un băiat de 8 ani.

Vezi care era averea lui Radu-Ștefan Spirea în 2010