Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radu Pilat (Heist Industries): „Da, probabil vom fi loviți. Dar mult mai important decât asta e cum ne vom replia”

„Forbes România” adresează două întrebări oamenilor de marketing și publicitate pentru a evalua impactul epidemiei de coronavirus asupra industriei de comunicare din România.
Radu Pilat

Radu Pilat, Managing Partner, Heist Industries

Forbes: În ce măsură epidemia de coronavirus va afecta industria de marketing și publicitate din România până la jumătatea acestui an?

Radu Pilat: E foarte devreme, extrem de devreme ca să tragi o concluzie sau să dai un verdict. Cât va dura povestea? O lună, două? Un an? Da, vedem implicații directe și imediate în Horeca/Events/Turism/Travel, industrii care se bazează pe un influx continuu de venituri, care dacă e tăiat are consecințe care se numără în zile, poate săptămâni.

S-au oprit și unele campanii clasice, se reprogramează lansări. Digitalul a rămas singura legătură, a noastră a tuturor, inclusiv a noastră cu brandurile. Cu cât lucrurile vor dura mai mult, cu atât consecințele vor fi mai mari. Asta însemnând atât lucruri pozitive, cât și negative.

Coronavirusul va schimba complet lumea, după părerea mea, și după ce epidemia se va fi încheiat. De la reconsiderarea modului și locului fizic în care ne desfășurăm activitatea până la modul în care vom cheltui banii, modul în care vom interacționa cu ceilalți, modul în care vom consuma știrile, contentul. Modul în care ne vom raporta la branduri, la guverne, la autorități.

Eu am fost întotdeauna adeptul teoriei adaptabilității când vine vorba de industria de advertising. Ar trebui să fim pionieri, să căutăm întotdeauna tot ce e mai nou, iar asta înseamnă să avem puterea de a ne adapta la orice. Da, probabil vom fi loviți. Dar mult mai important decât asta e cum ne vom replia. Ce facem în momentele de acum. Cum ne reinventăm acum. Cum ne poziționăm în fața clienților. Cum îi ajutăm să trecem peste momentele astea.

Fiecare piesă din acest puzzle o să dea fiecărei entități un exit din poveste, mai ciufulit sau mai puțin ciufulit. Așadar e încă devreme de pus un diagnostic. În plus, guvernele tuturor țărilor afectate, și se pare că și al nostru, vor oferi măsuri de susținere a industriilor lovite. Luptăm toți împotriva unui inamic comun și luptăm la nivel planetar, situația e complet diferită față de criza din 2008.

Forbes: Cum apreciați comunicarea instituțiilor de stat cu populația de la începutul crizei în România?

Radu Pilat: Nu sunt în măsură să comentez strategia de țară, strategia politică și toate jocurile de culise din jurul epidemiei.

Din punct de vedere comunicare, cred că s-a reușit e o diseminare puternică a mesajelor „spală-te pe mâini”, „stai în casă pe cât posibil”, „evită aglomerațiile”. Cred că e nevoie de hotărâre și claritate. Cu cât ești mai evaziv cu atât lași loc de povești mai fantasmagorice.

Am văzut pentru prima oară și niște promo-uri care, din punct de vedere grafic, arătau decent și transmiteau clar mesajul. Cred însă că o comunicare mai coerentă și mai „apăsată” pe teme conexe ar fi putut reduce din haosul care s-a creat în hypermarketuri și toate zvonurile tip „vor închide orașul”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii