Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Radu Gorduza Lupu, CEO Medicover Romania: Considerăm că ceea ce inovăm acum, în privința soluțiilor de business, generează o serie de servicii care vor trece testul crizei

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Radu Gorduza_CEO Medicover Romania

Ce decizii de business a luat compania dumneavoastră de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Prioritatea Medicover este îndreptată, în egală măsură, înspre pacienți și angajați. Prin urmare, toate măsurile pe care le-am luat sunt strâns legate de siguranța acestora.

Pe timp de criză, business-ul supraviețuiește prin inovație, coerență și comunicare, ceea ce, în cazul nostru, se traduce prin lansarea serviciilor de telemedicină, care implică consultații video la distanță accesibile oricui, dar și o soluție personalizată pentru abonații noștri; acestea pot fi accesate via internet, foarte rapid și comod din confortul casei, fără a fi nevoie de vreo altă interacțiune umană, cum ar fi un telefon în call center sau completarea unui formular în urma căruia pacientul sa fie contactat de un operator pentru a confima programarea. Automatizăm și perfecționăm procesele în fiecare zi, asta și mulțumită feedback-urilor primite de la pacienți.

În plus, am adoptat o atitudine proactivă în raport cu autoritățile, pacienții, angajații și partenerii noștri, cu care suntem într-o continua comunicare, pentru a identifica nevoile acestora și a putea adapta rapid soluțiile la dinamica evenimentelor.

In clinici și spitale am implementat o serie de măsuri riguroase de triaj și protecție, drept care au rămas deschise pentru pacienți pe toată perioada pandemiei; activitatea se desfășoară fără riscuri, fapt dovedit și de lipsa infectărilor în rândul personalului nostru medical.

Considerăm că ceea ce inovăm acum, în privința soluțiilor de business, generează o serie de servicii care vor trece testul crizei; actul medical se adaptează noilor contexte de raporturi sociale și de muncă, dar poartă aceeași responsabilitate cu care ne-am obișnuit deja pacienții. Mai mult, ne propunem să facilităm în continuare consultația la distanță prin interfețe dezvoltate cu ajutorul inteligenței artificiale. 

Care sunt măsurile pe care compania dumneavoastră le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus? 

Majoritatea angajaților cu profil nonmedical lucrează de acasă. La Medicover, asta s-a întâmplat în mod natural, noi având deja întreaga infrastructură pregătită pentru “work from home”. De altfel, la noi “home office-ul” este o practică mai veche, angajații noștri lucrau de acasă și înainte, ceea ce era deja considerat un beneficiu, înainte de criză. În acest nou context, am dezvoltat infrastructura și mai mult, pentru a facilita interacțiunea între oameni. În plus, am automatizat câteva sisteme pentru a reduce timpul alocat unor task-uri care, până nu de mult, erau executate mai mult sau mai puțin manual.

Personalul medical este în permanență instruit pentru a face față noilor provocări. Medicii lucrează în ture, astfel încât să limităm interacțiunea și să evităm îmbolnăvirea “în masă”. S-au generat fluxuri foarte bine delimitate pentru fiecare tip de pacient, copii – gravide – adulți-vârstnici, astfel încât să evităm posibile infecții. Am creat o zonă-tampon pentru triaj în toate unitățile Medicover. Există echipamente de protecție adecvate atât pentru interacțiunea cu pacienții cât și a personalului medical.

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Guvernul se străduiește să gestioneze o criză de o foarte mare amploare și se bazează pe susținerea jucătorilor privați, mai ales din industria medicală. Sunt convins că, odată ce depășim această perioadă, sistemul de sănătate va fi ameliorat într-o formă care vor avea un impact pozitiv inclusiv pentru noi, privații. Mă refer, în principal, la nevoia acută de sinergie între sistemul public și cel privat și o serie de strategii consolidate, viabile, care să faciliteze accesul pacientului la actul medical de calitate. Până atunci însă, rămâne să acordam sprijin acolo unde Departamentul de Situații de Urgență ne solicită.

 Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dumneavoastră dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Impactul se resimte deja și ne așteptăm să fie din ce în ce mai puternic. Veniturile din încasările cu consultațiile au scăzut cu “2 digits”. Am acoperit intern câteva scenario pe care le punem în aplicare în funcție de evoluția resimțită. Am redus la minimum costurile operaționale, mai puțin achiziția materialelor medicale.

Noi activăm, totuși, într-o industrie care funcționează. Suntem în linia întâi! Asta spre deosebire de alte business-uri care, din păcate, au fost nevoite să-și reducă sau chiar să-și înceteze activitatea.

Medicover este un business de familie, nu are în spate un fond de investiții, ceea ce ne permite să ne concentrăm mai mult asupra oamenilor și mai puțin asupra cifrelor. Este o companie internaționala prezentă în Europa și Asia, cu expertiză atât pe partea de servicii medicale – Medicover, cât și pe partea de diagnostic – Synevo. Pe lânga planul local de business, avem unul declinat de la Group și adaptat la piața din România. De altfel, la modul generic, piața de servicii medicale înregistrează o scădere în această perioadă pentru că lumea preferă să stea acasă și să amâne orice vizită la medic dacă nu are într-adevăr o urgență, însă noi ne menținem preocuparea legată de siguranța pacienților și a angajaților, înainte de cea legată de generare de business.

Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Suntem într-o permanentă campanie de susținere a diminuarii efectelor generate de coronavirus, atât intern, cât și în relația cu partenerii noștri, cu servicii medicale gratuite de la distanță. Am pus în joc toate “armele” pe care le avem pentru a face cât mai ușoară și sigură perioada de distanțare socială. Enumăr doar câteva dintre inițiativele pe care le-am demarat deja: ajutor acordat câtorva organizații non-guvernamentale pentru susținerea copiilor și gravidelor, donații, consultații probono, iar lista se suplimentează continuu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii