Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Radu Florescu

Radu Florescu.jpg
Avere: 8-9 milioane de euro Vârstă: 46 de ani Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: Publicitate

Ai putea crede, fără să ai dreptate însă, că în lumea publicităţii vremea curge diferit. Radu Florescu (foto dreapta), directorul general de la Saatchi&Saatchi, este exemplul care îţi poate spulbera prejudecăţile. El este un om de afaceri veritabil. Este evident încă de când îl vezi pentru prima dată că siguranţa pe sine, căpătată probabil în America, îl caracterizează. Proprietar al uneia dintre cele mai cunoscute agenţii de publicitate de la noi, el este adânc ancorat în lumea pe care o trăim cu toţii, însă a învăţat să o abordeze altfel decât majoritatea.

Radu Florescu vede criza ca pe un apel de trezire care îndeamnă la o abordare mult mai practică a businessului şi a stilului de viaţă. „E bine să ne întoarcem la bază, aşa cum am fost crescuţi; unde viaţa era mai simplă: nu aveam zece telefoane şi patru maşini“. Directorul general al companiei Saatchi nu calculează succesul în bani şi în maşini. Mai ales acum când şi-a restructurat businessul, care funcţionează mult mai eficient. Odată cu schimbarea liniei în afaceri, el a optat şi pentru un stil de viaţă sănătos, care „respectă valorile familiei“.

Radu Florescu se trezeşte în fiecare dimineaţă de lucru la ora 6 a.m., 30 de minute citeşte ediţiile online ale Wall Street Journal şi The Economist. Întotdeauna se uită la rezultatele echipelor preferate de fotbal american şi baseball din Boston, apoi mănâncă un fruct şi pleacă la alergat. Uneori, seara este dedicată unui meci de squash sau unei şedinţe de fitness.

La birou ajunge înaintea tuturor angajaţilor. Îşi verifică atent corespondenţa, apoi se pregăteşte de întâlnirea cu angajaţii. Într-o zi se ocupă în special de echipa de management, iar în alta lucrează cu departamentul de creaţie ori cu cel de new business. La ora prânzului obişnuieşte să ia masa cu partenerii de afaceri. Apoi urmează tot felul de evenimente, care fac parte din rutina zilnică, uneori întrerupte de câte un telefon, o problemă sau o vizită neaşteptată.

La sfârşitul zilei, managerul Saatchi se întoarce acasă, unde îşi ajută copiii să-şi facă temele, însă este conectat la businessul său în permanenţă. Înainte de culcare, citeşte câteva rânduri din cărţile de istorie. Nu are un autor preferat, însă are câteva personaje istorice pe care le admiră „teribil“:  Winston Churchill,  T.E Lawrence, Regina Elisabeta şi Barack Obama.

De obicei doarme bine, însă în ultimul an Radu Florescu are insomnii. Bugetele limitate şi teama clienţilor de a investi în proiecte costisitoare au reprezentat principalele probleme ale grupului Saatchi. „Acestea sunt aspecte pe care le cunoaştem de 20 de ani, dar faptul că a venit această presiune asupra clienţilor, au creat o tensiune suplimentară“, spune Florescu. Principalele măsuri pe care managerul Saatchi le-a luat au fost: reducerea bugetului prin concedieri şi plierea pe nevoile clienţilor.

Aşa că Florescu a tăiat bugetele pentru petrecerile firmei şi a recurs la restructurări de personal. De fapt, spune el, au plecat doar oamenii care nu se potriveau în această companie. Aşa au rămas cu un sistem intern bine închegat, care lucrează mai eficient. „Acum suntem mai conştienţi de ce avem şi ce trebuie să facem“, explică managerul.

O altă măsură pe care conducerea Saatchi a luat-o a fost adaptarea pe nevoile şi posibilităţile clientului. „Pentru că bugetele au fost mai joase, noi am propus nişte activităţi mai agresive. Au fost mai puţine producţii de spoturi TV“, explică Florescu. Astfel, campaniile Saatchi au fost mai prezente în magazinele de retail. În afara Bucureştiului, au derulat mai multe campanii de BTL şi de guerilla marketing. În 2009, cifra de afaceri a grupului Saatchi&Saatchi  a fost de 81,4 milioane de euro. Zenith Media „bulldogul nostru media“, cum îi spune Florescu, este firma din grup cu cel mai mare profit (1,24 milioane de euro profit brut) şi cu cea mai mare cifră de afaceri (41,3 milioane de euro).

Radu Florescu nu are investiţii imobiliare în scop speculativ. Are, însă, locuinţe în România (la Bucureşti şi în Poiana Braşov), SUA şi Franţa. Face parte dintr-o familie „cu tradiţie“, astfel că înainte de al Doilea Război, familia sa era chiar mai bogată decât acum şi îşi permitea să se implice în proiecte caritabile. După modelul familiei, şi el este implicat în mai multe fundaţii şi organizaţii neguvernamentale. Florescu ajută cu bani, dar şi cu servicii.

De exemplu, pentru fundaţia United Way a realizat şi realizează campaniile pro bono. Proprietarul Saatchi este preşedintele Junior Achievment şi AIESEC şi face parte din boardurile de conducere a organizaţiei Fullbright şi a Fundaţiei Principesa Margareta. Principalele proiecte în care se implică au ca scop investiţiile în educaţie, pentru că Florescu este convins că sprijinind educaţia nu ajuţi doar un copil, ci întreaga societate. „Dacă oamenii sunt educaţi, devin mai deschişi pentru proiecte şi infrastructura devine mai bună“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii