Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radu Florescu (Centrade|Cheil): „Nu există nicio îndoială că virusul are un efect asupra sectorului de marketing”

„Forbes România” adresează două întrebări oamenilor de marketing și publicitate pentru a evalua impactul epidemiei de coronavirus asupra industriei de comunicare din România.
Radu Florescu

Radu Florescu, CEO Centrade|Cheil South East Europe

Forbes: În ce măsură epidemia de coronavirus va afecta industria de marketing și publicitate din România până la jumătatea acestui an?

Radu Florescu:  Nu există nicio îndoială că virusul ​​are un efect asupra sectorului de marketing. Deja observăm faptul că spoturile TV încep să atragă oamenii din ce în ce mai mult în magazinele alimentare, farmaceutice, de modă, retail (în special pe parte de produse alimentare și farmacii). Raționamentul prin simpla observație este că, datorită reacției emoționale la răspândirea virusului, magazinele mari de retail sunt asaltate de oameni și este nevoie de o reală motivație și stimulente pentru a face publicitate pentru produse alimentare, medicamente, vitamine sau chiar pentru magazinele de retail în sine.

De asemenea, sunt afectate turismul, industria automobilelor și lansările de produse noi. Impactul real este de o scădere de aproximativ 15-20% a cheltuielilor media. Faptul că au fost anulate toate evenimentele majore (Campionatul European de Fotbal, festivalurile de muzică), toate vor avea, de asemenea, un impact negativ pe termen scurt sau mediu.

Cu siguranță, vor exista câteva oportunități pe piață în ce privește mecanismul de vânzare online. Așa cum se întâmplă de cele mai multe ori, aceste tipuri de crize pot oferi oportunități de marketing care se concentrează pe eforturile online, mai degrabă decât pe piața tradițională de marketing offline.

Totul depinde de capacitatea guvernului de a restricționa răspândirea bolii, care, în final, va determina în mare măsură cât de repede se ridică cheltuielile de marketing în următoarele două-trei luni.

 

Forbes: Cum apreciați comunicarea instituțiilor de stat cu populația de la începutul crizei în România?

Radu Florescu: Apreciez destul de mult efortul depus de guvernul român în abordarea acestei probleme. Au făcut lucrurile în mod transparent și au luat inițiative mai repede decât multe alte țări – chiar și față de SUA.

Este important să mențină un centru de informare echilibrat, bine documentat, care să răspundă nevoilor publicului și să evite orice stare de panică inutilă care ar agrava și mai mult problema.

Panica financiară sau publică nu sunt niciodată binevenite, dar o panică la nivel guvernamental poate duce la un haos mult mai mare într-un timp scurt, cu efecte pe termen îndelungat. Până acum aș zice însă că stăm bine.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii