Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

Radu Florescu – 500 Miliardari Ediția 2011

Radu Florescu.jpg
Nume: Radu Florescu Avere: 13-14 milioane de euro Varsta: 47 de ani Resedinta: București Domeniu/Companie: Publicitate, piața de capital Pasiuni: sport, masini

Recesiunea din ultimii trei ani de pe piaţa publicităţiilor româneşti nu l-a marcat pe Radu Florescu. Are aerul unui preşedinte american, care ştie că situaţia este sub control. La începutul anilor ’90, când a fondat agenţia de publicitate Centrade Saatchi & Saatchi, aerul său american era exotic într-un business care abia se năştea. Acum, atitudinea sa este cât se poate de firească: piaţa de publicitate a căzut, dar să nu intrăm în panică, totul este sub control!

În 2008, cu puţin timp înainte de căderea Lehman Brothers, Radu Florescu şi-a cumpărat un apartament în Boston. Nu dezvăluie preţul, dar afirmă că, dacă l-ar vinde acum, ar avea un „profit mic“. Asta înseamnă că lucrurile se îndreaptă spre o direcţie bună, atât în SUA, cât şi în lume – credea, în iulie 2011, şeful grupului de comunicare Centrade Saatchi & Saatchi, care numără opt agenţii. În ciuda atitudinii sale relaxate, grupul pe care-l conduce a fost afectat de recesiune.

Anul trecut, cifra de afaceri a agenţiei Saatchi & Saatchi a fost de 3,7 milioane de euro. Asta înseamnă o scădere de 28% faţă de 2009 (primul an în care criza a lovit publicitatea autohtonă) şi de 66% faţă de 2008 (anul de vârf al investiţiilor publicitare în România). Totuşi, Saatchi & Saatchi a raportat la sfârşitul anului trecut un profit net de 95.600 de euro.

Şi Zenith Media, „generatorul“ de bani al grupului şi liderul pieţei agenţiilor de media, a avut de suferit de pe urma reducerii „apetitului“ clienţilor pentru publicitate. Cifra de afaceri a agenţiei de media a coborât de la 62,6 milioane de euro în 2008, la 38,9 milioane de euro în 2010. O cădere de 37 de procente. Dar Zenith Media a raportat la finele anului trecut un profit net confortabil: 1,33 de milioane de euro. În ultimii patru ani, niciodată profitul lui Zenith nu a coborât sub un milion de euro.La rândul său, Saatchi & Saatchi X Publicitate, agenţia de BTL şi shopper marketing, a avut o cifră de afaceri în 2009 cu 28% mai mică decât în anul precedent. Trăgând linia, cifra de afaceri a grupului Centrade Saatchi & Saatchi (opt agenţii) a fost anul trecut de 50,04 milioane de euro, cu un profit net la sfârşitul anului de 1,55 de milioane de euro. „Centrade a traversat cei trei ani de criză destul de bine“, ţine să precizeze Radu Florescu, eludând parcă cifrele în cădere.

Siguranţa sa este dată de portofoliul de clienţi stabili. Aproape 90% dintre clienţii grupului sunt companii multinaţionale. Chiar dacă şi-au redus bugetele, clienţii au plătit la timp comisioanele şi fee-urile şi, foarte important, nu şi le-au diminuat. Au rămas la nivelul anului 2008, susţine director executiv al Centrade. Altfel spus, mai multă muncă pentru aceiaşi bani. Radu Florescu a avut inspiraţia să ia la timp cea mai importantă decizie în aceste vremuri tulburi: un plan de new-business. La sfârşitul anului 2009, a declanşat o agresivă campanie de new-business.

În 2010, Saatchi & Saatchi a câştigat conturile Tnuva, Peroni, GSK, Milka (Kraft) şi Axa Life Insurance. Saatchi & Saatchi X şi-a adjudecat Petrom, BASF, Philip Morris şi Metro. La rândul său, Zenith Media a atras bugetele lui Tymbark (Maspex), Tnuva, Bella, GDF Suez, Universitatea „Spiru Haret“ şi A&D Pharma. Toată această listă de clienţii a asigurat stabilitatea grupului şi a constituit baza afacerilor din 2011.

Statutul de publicitar al lui Radu Florescu eclipsează ipostaza de investitor pe piaţa de capital. Are acţiuni la Fondul Proprietatea (FP) cu o valoare între 10 şi 14 milioane de euro, potrivit propriilor estimări. Anul acesta, a primit despăgubire pentru bunurile deţinute de familia sa, în calitate de acţionar majoritar la uzinele Vulcan, Laromet din Bucureşti şi Astra Vagoane din Arad.Este foarte discret cu valoarea investiţiilor sale pe pieţele internaţionale de capital. Recunoaşte însă că are plasamente substanţiale pe bursele externe, cele mai mari în Statele Unite, unde deţine un portofoliu diversificat în titluri de obligaţiuni, aur, gaze naturale, dar şi active imobiliare.În ciuda crizei pe care traversat-o în fruntea afacerilor sale, antreprenorul Radu Florescu are puterea să admită că a învăţat din această experienţă mai mult decât în deceniul ’90: „Acum, sunt mai precaut. Mă gândesc de două sau de trei ori înainte de a acţiona, iar aşteptările mele sunt mai mici“.

Vezi care a fost averea lui Radu Florescu în 2010

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii