Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Evenimente |
|

Radu Constantinescu, Cofondator Qualitance: „Forța și spiritul echipei sunt extrem de relevante în această perioadă mai complicată”

Radu Constantinescu, Cofondator Qualitance a povestit în cadrul celei de-a treia ediții  reINVENT Summit 2020, care au fost cele mai mari provocări cu care s-a confruntat în aceste luni de șoc survenite din cauza pandemiei de coronavirus.
Radu Constantinesc qualitance 1

„Pentru noi anul 2020 a fost un an al schimbării, încă de la început, pentru că la finalul anului 2019 am făcut o emisiune de obligațiuni, iar undeva în martie obligațiunile au fost listate”.

La o primă inventariere, Radu Constantinescu observă că în cei 13 ani de activitate antreprenorială, la fiecare 2-3 ani au survenit unele schimbări sau modificări aduse serviciilor pe care compania sa le oferea pieței.

„Noi ne-am înființat în perioada crizei din 2008. La momentul respectiv eram prea mici ca să simțim acea criză așa cum au simțit-o companiile mai mari, iar acest lucru a reprezentat o oportunitate pentru noi. Pentru anul acesta însă, principala noastră preocupare a fost, înainte să apară această criză medicală, să venim cu un minimum viable product, adică un produs cu o funcționalitatea minimă necesară, dar care rezolvă o problemă reală. Aceasta este abordarea noastră – să realizăm acest proiect în 10 săptămâni, practic pornind de la 0”, a explicat Radu Constantinescu.

Un proiect la fel de ambițios pe care cofondator Qualitance îl are în vizor este un model de business 5.0., ce presupune construirea unei afaceri digitale, nu doar construirea de platforme și software. „Rețeta noastră presupune folosirea unor metodologii din zona agile, tehnologii foarte noi din zona de software, cum ar fi inteligența artificială sau machine learning, dar și partea de product și experience design. Și legând toate acestea, ne propunem să rezolvăm niște probleme reale ale utilizatorilor”.

Radu Constantinescu a recunoscut totodată, că deși în contextul acesta în care compania sa deținea această practică a schimbării accelerate în echipele de programatori și în zona de management, pandemia a reprezentat cu adevărat o provocare. „și pentru noi pandemia a reprezentat o provocare în relația cu clienții noștri, cu echipele noastre, cu modul în care comunicăm. A trebuit să gestionăm toate aceste situații. Chiar și așa, însă, acest context a fost o oportunitate pentru noi ca să venim în sprijinul clienților noștri din România și din afară. Cred că forța și spiritul echipei sunt extrem de relevante în perioada aceasta mai complicată pe care o trăim și e bine ca business-ului să fie fundamentat pe niște valori comune și pe niște lucruri înțelese în mod uniform de către echipă”.

Întrebat care sunt recomandările pe care le oferă micilor antreprenori, Radu Constantinescu a răspuns: „cred că pentru business-urile mici există o grămadă de instrumente care acum sunt disponibile și care costă puțin și care pot genera un mare impact în aceste companii. Important este să testezi și să înveți. Până la urmă s-ar putea ca prima soluție să nu meargă, a doua și a treia însă, să funcționeze. Important este să încerci cât mai rapid să vezi ce se întâmplă și să te adaptezi. Nu cred că există o rețetă universală”.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii