Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Radu Apostolescu

Radu Apostolescu.jpg
Avere: 8-9 milioane de euro Vârstă: 34 de ani Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: Comerţ electronic

Acţionar cu doar 16 procente la eMag, după tranzacţia cu Asesoft Distribution, businessmanul Radu Apostolescu speră ca 2010 să aducă celui mai mare magazin online din România o cifră de afaceri de circa 100 de milioane de euro, dar şi profit.

Apostolescu susţine că targetul este realizabil, iar după primele şase luni ale anului, eMag a înregistrat deja o creştere a afacerilor cu 64% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, la 41 milioane euro.

Actualul director de marketing al eMag pune „explozia“ businessului pe extinderea reţelei de showroomuri din ţară, dezvoltarea portofoliului de produse şi lansarea de noi servicii. Apostolescu mai spune că 2009 a fost un an atipic, greu predictibil, încheiat cu o uşoară scădere raportându-se la anul anterior. „În condiţiile unei scăderi dramatice, cu 40%, a pieţei în care activăm, de retail IT&C, electronice şi electrocasnice, rezultatul din 2009 este unul bun per ansamblu.

Anul acesta ne-am propus să mai deschidem alte două showroomuri după inaugurarea celui de la Timişoara, care a crescut deja numărul unităţilor proprii la cinci“, susţine Apostolescu în mass-media.

Potrivit da–telor puse la dispoziţie de conducerea companiei, eMag a avut, anul trecut, un rulaj de 64 de milioane de euro, iar conform studiilor companiei GfK cel mai bine stă pe segmentul laptopuri, cu 21% din vânzările retail din România. După tranzacţia din 2009, care depăşeşte suma de zece milioane de euro conform unor surse din piaţă, grupul Asesoft, controlat de Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă, deţine 51% din titlurile eMag. Restul de 49% din acţiuni sunt deţinute, în mod egal, de fondatorii magazinului online, Radu Apostolescu, Dan Teodosescu şi Bogdan Vlad.

Potrivit informaţiilor din piaţa de profil, la momentul tranzaţiei cu Asesoft, Apostolescu ar fost obligat să cedeze 51% din companie din cauza datoriilor mari, unele dintre ele şi către Asesoft Distribution.

Apostolescu spune, pe blogul personal, că a prins gustul online-ului prin anul 1997, când a descoperit, plin de uimire, e-mail-ul. „Se întâmpla într-un laborator de la Universitatea Politehnică Bucureşti“, îşi aminteşte afaceristul. În 1998, Apostolescu a început să experimenteze diverse site-uri pe hosturi free şi a început să câştige bani prin programe de afiliere. Spune că la început a fost amuzant, apoi a devenit ceva serios.

În timp, a decis să întreprindă ceva şi în mediul online şi a ales, din pură întâmplare şi fără experienţă, să facă un site despre cariere şi anunţuri de joburi. Aşa a luat naştere site-ul MyJob.ro, vândut la sfârşitul lui 2004 către compania Netbridge.

De profesie medic, dar pasionat de calculatoare, Radu Apostolescu a pus bazele eMag.ro în 2001, împreună cu alţi doi colegi, într-un moment în care comerţul electronic abia începea să se dezvolte în România. „Nu mai ştiu exact data la care am lansat eMag, dar prima comandă a venit pe 17 decembrie. Sărbătoare. Nu au mai fost multe comenzi până la sfârşitul anului… dar nu mai conta chiar aşa mult. Pornisem“, mai scrie Radu Apos-tolescu pe blogul personal. Omul de afaceri susţine că, în prezent, face ceea ce a învăţat experimentând în ultimii zece ani – marketing şi eMag. Sau invers.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii