
Volumul de publicitate la Radio ZU a fost de 8.925.538 euro (rate card) în primele trei luni ale acestui an, cu 14,6% mai mare decât cel din aceeași perioadă a anului trecut, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT. De asemenea, numărul de spoturi a crescut cu 14,7% la Radio ZU.
Kiss FM a difuzat 16.870 de spoturi în valoare brută de 6.779.566 euro (rate card). Bugetul este mai mic cu 17,3% față de primul trimestru din 2015.
Trecerea pe primul loc a rețelei Radio ZU în topul publicității este principala noutate a acestei monitorizări.
Bugetele de publicitate au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate pentru fiecare stație de radio (rate card), fără să se scadă discounturile și gratuitățile.
Europa FM și-a menținut bugetul de anul trecut (creștere de 2,9%). Și Radio România Actualități a reușit să-și conserve volumul de publicitate (creștere de 2%).
VEZI COMPANIILE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PROMOVARE PE RADIO – TRIMESTRUL I 2016
O altă noutate importantă a acestui studiu este intrarea în monitorizări a radioului Digi FM, aparținând RCS & RDS. Digi FM a difuzat publicitate în valoare brută de 1.653.013 euro (rate card), reprezentând 4.398 difuzări.
Reduceri ale volumelor de publicitate față de anul trecut au înregistrat Pro FM (-38,4%), Magic FM (-12,9%), Radio 21 (- 40,2%) și Rock FM (- 29,5%).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).