
Audiențele pe segmentul comercial (urban, 18 – 49 de ani) sunt foarte importante pentru radiourile private pentru că majoritatea investițiilor publicitare vizează acest public.
Ultimul sondaj de audiențe radio (valul de toamnă 2013) arată că rețeaua Kiss FM a avut o medie zilnică de 1.165.600 de ascultători (daily reach). Cifra este mai redusă cu 53.700 față de toamna anului 2012. Este singurul program cu peste un milion de ascultători. Cota de piață (timpul de ascultare) a fost de 15,3%. Kiss FM conduce detașat pe acest target.
Rețeaua Radio ZU a înregistrat un daily reach de 793.100 ascultători, cu 96.400 mai mic decât în anul precedent. Cota de ascultare a fost de 10,3%.
Pro FM a câștigat 47.100 de ascultători în acest val de măsurători, ajungând la un daily reach de 682.100. În grupul marilor rețele, Pro FM a avut cea mai mare creștere pe targetul comercial. Cota de piață a fost de 9,8%.
La „polul opus”, Europa FM a pierdut 121.800 de orășeni cu vârste în 18 și 49 de ani. Radioul a obținut o audiență zilnică de 645.500 de persoane și o cotă de piață de 8,7%.
Magic FM a avut cea de-a doua creștere de audiență pe acest target (46.000 de persoane). Aproape 484.700 de persoane pe zi au ascultat programele Magic FM.
Alte radiouri cu audiențe importante pe targetul comercial: Radio 21 (393.300 daily reach), Radio România Actualități (385.600), Rock FM (168.500) și Național FM (121.900).
Radiourile publice ragionale, aparținând Societății Române de Radiodifuziune (SRR), au audiențe reduse pe acest target. Cel mai „răsărit” este Radio România Oltenia, cu o medie zilnică de 98.100 ascultători.
Numărul de ascultători pe piața radio, pe acest target, a fost de 4.301.600, cu 30.300 mai mare decât în toamna anului 2012. Sondajul a fost realizat pe baza a 3.684 de interviuri în mediul urban și are o eroare maximă de eşantionare este +/-1,6%.