Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radiourile au pierdut în această vară 136.000 de români față de vara 2012

radio_1.jpg
România Actualități este cel mai ascultat post de radio la nivel național, cu o cotă de piață de 12,3%, conform ultimului val de măsurători realizate de IMAS și GfK România, în perioada 29 aprilie – 18 august 2013. Dar rețeaua Kiss FM are cei mai mulți ascultători de pe piața radio.

Sondajele apărute recent arată că piața radio a pierdut în aprilie-august 2013 aproximativ 136.000 de ascultători la nivel național față de aceeași perioadă a anului trecut.

Ierarhiile în sondajele de audiență radio la nivel național se păstrează și în cele mai proaspete măsurători, efectuate sub egida Asociației pentru Radio Audiență (ARA).

Cea mai mare cotă de piață (timp de ascultare) a fost înregistrată pentru România Actualități: 12,3%. Kiss FM figurează cu un market share de 11,7%, dar cu un număr de ascultători mai mare decât canalul public: 2.551.300 de persoane, respectiv 1.883.700. Cum se explică aceast „fenomen”? Cota de piață arată timpul de ascultare, iar fanii Kiss FM alocă un timp de ascultare mai mic stației preferate decât ascultătorii România Actualități, care au vârste mai ridicate.

Deși Kiss FM are mai mulți ascultători, aceștia stau pe „frecvență” un timp mai scurt decât cei de la Actualități. Din acest motiv, cel mai ascultat radio este canalul public. Dar programul cu cei mai mulți ascultători este Kiss FM. Pe scurt, Actualitățile câștigă la timpul de ascultare, iar Kiss FM la numărul de persoane – ca să folosim un limbaj sportiv!

De notat, totuși, că numărul de ascultători ai canalului România Actualități a scăzut cu 147.000 față de sondajele de primăvară-vară de anul trecut, iar Kiss FM a pierdut 289.500 (o pierdere consistentă!).

Rețeaua Pro FM a înregistrat un market share național de 9,3%, asigurat de 1.804.200 asculători. Este a treia rețea de radio la nivelul țării. Numărul de ascultători a scăzut cu 17.300 față de 2012. Practic, se poate vorbi de o conservare a audienței la Pro FM.

Radio ZU a avut o cotă de piață de 8,1% și 1.758.500 de ascultători (daily reach). Față de măsurătorile din primavara-vara anului 2012, Radio ZU a câștigat 51.200 de persoane.

Sondajele arată pentru Europa FM un daily reach de 1.465.200 de persoane și un market share de 8,3%.

Alte radiouri ascultate la nivel național: Antena Satelor (6,5% market share), Magic FM (3,6%), Radio 21 (3,4%), Radio România Iași (2,8%) și Radio Oltenia Craiova (2,8%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii