FacebookTwitterLinkedIn

Ultima măsurătoare a audienței radio, realizată de IMAS și GfK România în perioada 1 septembrie – 21 decembrie 2014, arată că 7.005.400 de persoane din mediul urban au ascultat zilnic un program de radio. Această cifră (daily reach) este cu 275.000 mai mică decât cea înregistrată la valul de măsurători din urmă cu un an. Campania electorală n-a atras radiourile și, implicit, nici pe ascultători. Radiourile noastre comerciale sunt mai degrabă niște „stații de muzici” și surse de frivolități, iar canalul public Radio România Actualități nu-și dezminte rolul de „legumă”, care ține un „echilibru” cu tot felul de știri și dezbateri irelevante și plictisitoare.

Kiss FM este rețeaua cu cei mai mulți ascultători în mediul urban: 1.292.600, dar audiența sa fața de cea din urmă cu un an este mai mică cu 350.100 de persoane. Este cea mai mare pierdere de audiență de pe piața radio în acest val de măsurători.

Radio România Actualități domină categoric piața cu o cotă de 14,9%. Acest indicator arată ponderea timpului de ascultare pentru un radio din totalul timpului alocat pieței radio. Canalul public a suferit o scădere ușoară a numărului de ascultători de 36.100.

Și Radio ZU a pierdut ascultători față de valul din toamna anului 2013: 57.500. Europa FM este singurul radio important care a câștigat ascultători (39.200), ajungând la un daily reach urban de 1.048.700. Pro FM a pierdut 105.000 ascultători, o pierdere importantă dacă ne gândim că acest radio este pe cale să treacă de la Pro TV S.A. (CME) în portofoliul RCS&RDS.

Alte radiouri cu audiențe notabile în mediul urban: Rock FM – 206.600 ascultători, Radio România Cultural – 155.400, Național FM – 157.300 și Radio România Timișoara – 103.100.