FacebookTwitterLinkedIn

Principalele radiouri au transmis 63.546 de clipuri, cu 13,1% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT).

Supermaketurile și hipermarketurile au investit cel mai mult în publicitatea radio. Acestea au comandat 14.954 clipuri, reprezentând 23,5% din totalul spoturilor difuzate. Volumul brut consumat de această categorie se ridică la 4,1 milioane de euro (calculat la rate–card), potrivit monitorizării BRAT.

Operatori de comunicațiile au comandat 5.874 de spoturi (10,4% din totalul inserțiilor), în valoare brută de 1,9 milioane de euro (rate card). Alte categorii de produse și servicii interesate de publicitate radio: medicamente (1,52 milioane euro – rate card), instituții bancare (1,03 milioane euro – rate card) și retaileri de electrocasnice & IT (913.000 euro – rate card).

Cel mai mare advertiser al pieței radio a fost compania Natur Produkt Zdrovit, producător de suplimente alimentare, medicamente OTC și produse cosmetice. Zdrovit a 3.760 de spoturi, în valoare brută de 14,9 milioane euro (rate card).

Pe locul secund în topul clienților publicitari s-a plasat Rewe România (Penny Market și Billa), cu 2.668 clipuri, reprezentând 921.365 euro (rate card). Următoarele locuri sunt ocupate de Carrefour (891.319 euro), Orange (855.501 euro), Lidl (836.440), Vodafone (640.955 euro), Baumax România (429.624), Metro (415.633 euro), Flanco (365.824 euro) și ING Group (319.611 euro). Toate bugetele au fost calculate la rate-card.