
Anul trecut, rețeaua Kiss FM a difuzat 98.606 de spoturi publicitare în valoare brută de 40,85 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de BRAT. Kiss FM are cel mai mare buget de publicitate atras de la clienți, cu 39,8% mai mare decât cel din 2013.
Bugetele au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card) pentru fiecare stație în parte și conțin discounturile și gratuitățile acordate clienților. Valorile discounturile variază de la stație la stație în relație cu fiecare client.
Radio ZU a difuzat cel mai mare număr de reclame de pe piața radio: 102.461, în creștere cu 32,3%. Bugetul de publicitate atras a crescut cu 52,4%, atingând 38,6 milioane de euro (rate card), al doilea ca mărime după Kiss FM.
Pro FM a reușit să-și crească volumul de publicitate cu 33,5% față de 2013, iar numărul de difuzări cu 8,3%. Ocupă locul al treilea în topul publicității, după Kiss FM și Radio ZU.
Europa FM a avut un volum brut de publicitate de 23,5 milioane de euro (rate card), în creștere cu 24,1%.
Magic FM a cunoscut creșteri substanțiale: 71,2% pentru spoturile difuzate și 77,7% pentru bugetul de publicitate (la rate card).
Aceeași situație este și în cazul postului public Radio România Actualități, care a avut un buget calculat la rate card de 13,5 milioane de euro, mai mare cu 86,2% față de 2013.
Dar cea mai mare creștere procentuală a bugetului de publicitate a avut-o Rock FM: 263,4%. Volumul s-a ridicat la 6,07 milioane de euro (rate card), depășind Radio 21 cu 5,14 milioane euro (rate card). Radio 21 a avut o creștere procentuală de 61,1% a bugetului de publicitate.