Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radiouri comerciale au pierdut audiență pe segmentul comercial de ascultători

onair-radio-res.jpg
Rețeaua Kiss FM are cel mai mare număr de ascultători pe segmentul comercial (18 – 49 de ani, urban), potrivit ultimului val de măsurători de audiență radio, realizat de IMAS și GfK România, în perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013. Audiențele canalelor Societății Române de Radiodifuziune (SRR) sunt reduse pe acest target vizat de clienții publicitari.

Cei mai prețioși consumatori pe piața radio (ca de altfel și pe TV) sunt persoanele cuprinse în așa-numitul segment comercial (18 – 49 de ani, urban). Acestea sunt „vânate” de majoritatea spoturilor difuzate în programele radio.

Ultimul studiu de audiență radio, patronat de Asociația pentru Radio Audiență (ARA), arată că rețeaua Kiss FM are 1.183.600 ascultărori și o cotă de piață de 15,9%. Targetul comercial este cu 131.000 mai redus față de cel înregistrat în valul de măsurători din primăvara anului 2012.

Radio ZU are 776.700 de ascultători „comerciali”, cu 93.400 mai puțini decât anul trecut. Cota de piață de este 10,1%.  

Europa FM ocupă locul trei în topul stațiilor cu audiență comercială, cu 646.600 de asculători și un market share de 10,7%. Pe următorul loc se află Pro FM, cu 594.200 de persoane și o cotă de piață de 8,6%. (Timpul de ascultare la Europa FM este mai mare decât cel de la Pro FM.) Dar ambele stații au pierdut ascultători pe segmentul comercial față de anul trecut: 113.100 (Europa FM), respectiv 26.700 (Pro FM).

Principalul canal public al SRR, Radio România Actualități, are o audiență modestă pe acest target: 346.800 de ascultători și o cotă de piață de 5,9%.

Alte radiouri private cu segmente importante de public comercial: Magic FM (482.500), Radio 21 (327.800), Rock FM (145.800).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii