Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Radiodifuziunea Română deține o treime din cota de piață radio, la nivel național

Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) are înscrise 11 radiouri naționale și regionale în studiul de audiență radio al Asociației pentru Radio Audiență, la nivel național. În valul de măsurători din primăvara acestui an, cele 11 radiouri dețin o cotă totală de piață de 31,3%. Restul de 68,7% este controlat de stațiile private.
Societatea_Romana_de_Radio.jpg

În perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015, cota de piață a celor 11 stații ale Radiodifuziunii a fost de 31,3% la nivel național. Așadar, o treime din consumul de radio din România este controlat de radiourile de stat (naționale și regionale).

Cota de piață (market share) reprezintă procentul din volumul total de ascultare (numărul total de sferturi de oră ascultate) ce revine fiecărui post de radio. Market share este exprimat în procente din volumul total de ascultare (din numărul sferturilor de oră ascultate).

Comparativ cu valul de măsurători din primăvara anului 2014, studiul recent, realizat de IMAS și GfK România, arată că market share-ul total al SRR a scăzut cu 0,4 puncte procentuale.

Radio România Actualități deține o cotă de piață de 14,7%, cea mai mare de pe piața de radio. O cotă substanțială (7%) are Antena Satelor, poate cel mai bine orientat program către publicul-țintă vizat de pe piața radio din România. Stațiile regionale cu cifre importante la nivel național sunt Radio Iași (2,7%) și Radio Oltenia Craiova (2,6%).

În mediul urban, cota de piață a celor 11 radiouri ale SRR este de 22,8%. Aceasta este mai mică cu 0,8 puncte procentuale față de cea din primavara anului 2014. Se constată că în urban, concurența radiourilor private este mult mai mare decât pe național. Dar și aici, Radio România Actualiatăți deține cea mai mare cotă de piață: 13,9%. Antena Satelor are succes și la orășeni: 3,3%. Radio Oltenia Craiova este singurul radio local ce depășește cota de 1%.

În București, cele patru stații ale SRR înscrise în studiul de audiență dețin o cotă de piață totală de 19,9% (România Actualități, Antena Satelor, România Cultural și Radio București FM). Market-share-ul în Capitală se menține la nivelul anului trecut. De asemenea, principalul canal public al SRR deține cea mai mare cotă de pe piața bucureșteană (14,5%). De remarcat cifra slabă a Radio București FM: 0,8%, semn că acesta este acoperit de „zgomotele” și „agitația” radiourilor locale private de pe malul Dâmboviței.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii