Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Sănătate |
|

Răceala este cea mai frecventă problemă de sănătate la nivel global

Jumătate din populația globului spune că a suferit de răceală în ultimele 12 luni și peste un sfert dintre cei chestionați acuză stări de insomnie sau tulburări ale somnului, relevă un studiu online GfK, în care au fost chestionate peste 27.000 de persoane din 22 de țări.
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

La nivel internațional, cele mai comune cinci afecțiuni pe care cei chestionați le-au acuzat în ultimele 12 luni sunt răceala (care a fost asociată cu tuse, dureri în gât, infecții ale tractului respirator superior) sau gripa și a fost raportat de peste jumătate dintre ei, probleme cu somnul (27%), dureri musculare sau articulare din cauza unei accidentări sau a efortului excesiv (25%), probleme cu greutatea în exces (21%) și migrene sau dureri de cap severe (21%).

VEZI TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE LA NIVEL URBAN- DECEMBRIE 2015

Cehii suferă cel mai mult din cauza răcelilor, iar suedezii sunt insomniaci

Mai multe persoane din Cehia și din Rusia decât din celelalte țări studiate au suferit de răceală sau de gripă în ultimele 12 luni, situându-se la 67%, respectiv 62%. La polul opus, America și Japonia se confruntă cel mai puțin cu stările gripale (ambele, situându-se la 39%). Suedia are cel mai mare procent de persoane afectate de insomnie (41%), urmată de Cehia și Turcia (ambele cu 40%). Națiunea a cărei populație se bucură de cel mai bun somn nocturn este Japonia, acolo unde doar 13% semnalează tulburări de somn.

CEI MAI MARI CONSUMTORI DE PUBLICITATE TV ÎN 2015

Mai multe femei decât bărbați au probleme cu somnul

Există unele diferențe clare între bărbați și femei. Femeile, în procente mai mari decât bărbații, afirmă că au experimentat în ultimele 12 luni aproape toate suferințele analizate de studiu GfK. Ambele sexe consideră răceala sau gripa ca fiind cele mai frecvente afecțiuni (53% dintre femei, respectiv 49% dintre bărbați).

COMPANIILE FARMACEUTICE CU CELE MAI MARI BUGETE DE PUBLICITATE TV – 2015

În cazul femeilor, următoarea cea mai comună nemulțumire este insomnia (32%), în timp ce pentru bărbați, există egalitate între durerile musculare sau articulare, datorate supra-efortului sau accidentării, și insomnie (ambele situându-se la 24%). Există, de asemenea, o reașezare a afecțiunilor în top 5 pentru fiecare gen. Pentru femei, migrena sau durerile de cap severe reprezintă al treilea motiv de nemulțumire atunci când vine vorba de sănătate, dar nu figurează în primele cinci afecțiuni reclamate de bărbați (27% dintre femei se plâng de acestea și doar 15% dintre bărbați).

În cazul bărbaților, arsurile la stomac sau refluxul gastroesofagian este a patra cea mai comună problemă de sănătate, dar aceasta nu figurează în top 5 pentru femei – chiar dacă mai multe femei decât bărbați declară că au experimentat în ultimul an aceste simptome (19% dintre bărbați și 21% dintre femei).

David Mackenzie, director global GfK de cercetare în domeniul sănătății, comentează, declară: „Prin îmbinarea acestor puncte de vedere de la consumatori cu datele noastre din studiile cantitative în domeniul sănătății și studiile bazate pe prescripții medicale, oferim clienților noștri o perspectivă reală asupra percepțiilor pacienților în legătură cu starea lor de sănătate.”

GfK a realizat un studiu online cu peste 27.000 de consumatori în vârstă de 15 ani sau mai mult în 22 de țări. Ancheta de teren a fost efectuată în timpul verii 2015 și datele au fost ponderate pentru a reflecta structura demografică a populației cu vârsta de peste 15 ani online în fiecare piață. Țările incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franța, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie și Statele Unite.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii