FacebookTwitterLinkedIn

Oana Cociașu a relatat, în prezentarea sa în fața audienței formată din peste 120 de specialiști din comunicare și marketing care lucrează în companiile membre RAC dar și din afara organizației, că din aprilie 2018 în Codul de Autoreglementare în Publicitate a fost introdusă definiția INFLUENCER-ului, ca persoană care face public punctul său de vedere și/sau sfatul asupra unor produse și/sau servicii ale unui anunțător în temeiul unui raport contractual, notează Media Expres.

Comunicarea comercială prin intermediul influencerilor trebuie să se supună, potrivit Codului RAC. mai multor reguli: Anunțătorii sunt responabili pentru comunicarea făcută de influenceri, raportul contractual trebuie divulgat clar în cadrul comunicărilor, în cadrul fiecărui articol, postare, videoclip, tweet etc., în partea de la început, afirmațiile influencerilor trebuie să fie veridice, neînșelătoare și verificabile și pentru postările privind utilizarea produsului influencerii trebuie să facă afirmații care reprezintă părerile lor oneste și experiența lor personală cu produsul, bazată pe dovezile pe care le dețin, oferind, dacă este cazul, mărturiile corespunzătoare.

„Trebuie să ne cunoaștem și să ne recunoaștem între noi ca marketeri, orgaizația de reglementare în publicitate RAC, asocierile de manageri ale influencerilor, influenceri, rolul RAC fiind de far care ghidează folosirea responsabilă a acestei noi tehnici de marketing. Este primul demers pe care îl facem către voi, iar cu efectul de halou al acestori reguli odată adoptate și respectate în industrie vor atinge și categoria mult mai numeroasă a microinfluencerilor”, a spus, printre altele, directoarea RAC.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR ÎN MEDIUL URBAN – OCTOMBRIE 2018

„Mă bucur că a fost un eveniment foarte interactiv și influencerii au ușa deschisă la noi”, a conchis Cociașu la finalul evenimentului.

Piața de publicitate care folosește influenceri în România a fost estimată de Florin Grozea (împreună cu Manafu, potrivit declarațiilor sale) pentru anul 2018 la 8-10 milioane de euro, cu o creștere de 80-100% față de anul trecut.

Acesta a declarat pentru Media Expres că a făcut estimarea în baza încasărilor proprii și având în vedere că în România sunt patru agenții specializate care adună cam trei sferturi din influencerii cei mai importanți. Dintre acestea, agenția lui Grozea a lucrat în 2018 cu aproximativ 200 de influenceri cu care au avut sau au relații contractuale de promovare, fie cu plata în bani, fie cei din urmă primind produse pentru testare. Numai Loreal are pe Instagram o bază proprie de aproximativ 600 de influenceri, a mai susținut Grozea.

Printre vorbitorii la conferința „Influencer marketing și etica în publicitate” s-au numărat Stephane Martin, Președinte EASA/ Director ARPP, aflat pentru prima oara într-o conferință în România deschisă unui public mai larg, Peter Szekeres, CEO Neticle din Ungaria, Andrei Roșu, Influencer, Florin Grozea care deține o companie de publicitate online Hit Yourself Consulting, Influencer, Alex Ciuca – Influencer, Simona Fîrtat, L`Oreal, Oana Cociașu, Președinte RAC și Ioana Anescu, director executiv IAB România, discuțiile fiind moderate de Irina Roncea de la Golin.

CITEȘTE: CNA NU EXISTĂ

Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta. Activitatea de baza a Consiliului este autoreglementarea in publicitate. In prezent Consiliul Roman pentru Publicitate ofera si serviciul de copy advice.

RAC a fost infiintat in anul 1999. Initiativa constituirii unei uniuni care sa vina in sprijinul industriei de publicitate din Romania a apartinut mai multor companii si organizatiei International Advertising Association (IAA). Companiile care au fondat RAC, alaturi de IAA, sunt: Brewery Holding S.R.L. (cunoscuta astazi sub numele de Heineken Romania), Henkel Romania S.R.L., Procter&Gamble Marketing Romania S.R.L. si Unilever Romania S.A.

Activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate se bazeaza pe Codul de Practica in Publicitate, elaborat de membrii sai. Codul reprezinta un set de reguli etice de respectat de catre toti cei implicati in domeniul publicitatii si in orice forma de comunicare comerciala. Scopul documentului este sa sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent si onest in Romania prin oferirea unui ghid de forma si continut pentru o informare corecta, cinstita si decenta fata de consumator si industrie.

S-AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE PE NAȚIONAL – OCTOMBRIE 2018