Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Rabat de la regulă

Se spune că domeniile „grele” trebuie lăsate și sunt destinate exclusiv bărbaților.  Însă, sunt și femei care fac rabat de la această regulă.
Screen Shot 2020-11-19 at 16.24.37

Iar Raluca Bugnar este printre acele femei care au îmbrățișat o industrie în care, până de curând, doar bărbații excelau. Și nu este singura. Numărul femeilor care acceptă provocarea de a intra în domenii considerate „ale bărbaților” crește simțitor de la an la an.

Din parcursul educațional al Ralucăi Bugnar reiese că a fost o persoană căreia „i-a plăcut școala”. A absolvit două facultăți (Facultatea de Studii Europene și Relații Internaționale din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Facultatea de Management și Conducerea Întreprinderilor din cadrul Universității Clermont-Ferrand, Franța), dar și două mastere. Unul cu specializarea în Instituții Bancare, Fiscale și Vamale, iar altul în Ingineria Mediului din cadrul Universității tehnice din Cluj-Napoca.

Ulterior, după finalizarea studiilor, aceasta a fost co-optată de o companie franceză pentru poziția de PDG (President Directeur General). Iar începând cu vârsta de 25 de ani, Raluca Bugnar a ocupat doar poziții de top management în companii internaționale.

„Pot spune că împreună cu echipa mea am avut performanțe foarte bune, realizând aducerea pe profit în 6 luni a unei companii nou cumpărate de compania mamă din Franța, extindere pe piață prin câștigarea de licitații”, povestește Raluca Bugnar, Fondator și CEO Intralpin.

După succesul de care s-a bucurat în cadrul companiei franceze, fiind și primul contact cu mediul de business, a hotărât să își înființeze propria afacere, în detrimentul unui post la Bruxelles.

„Nu îmi pare rău de alegerea făcută, deși am ales drumul cel mai greu pentru mine. Însă sunt o persoană ambițioasă și perseverenta, pentru mine nu există „ nu se poate”. Sunt conștientă că la câte piedici am întâmpinat mulți ar fi renunțat, dar nu este și cazul meu”, continuă ea. Și, astfel, a pus bazele Intralpin în 2007, companie care se ocupă cu construcția de drumuri și autostrăzi și exploatarea resurselor minerale. Investiția inițială s-a ridicat la aproape 300.000 de euro.

„Dezvoltarea unei companii de la 0 este un proiect greu, dar care îți aduce multe satisfacții și trebuie să recunosc că dacă nu ai echipă lângă tine, nu poți face nimic. Eu am avut parte de oameni foarte bine pregătiți profesional, oameni care m-au urmat în proiectele mele și au crezut în mine. Am ales un domeniu destinat în special bărbaților, dar pot să spun cu mândrie că nu m-au intimidat, ci din contră, purtam discuții de la egal la egal și în unele contexte sunt mai bine pregătită decât ei”, mai spune Raluca Bugnar, care a fost nevoită să învețe de la zero acest domeniu. Cum? Pe teren. Iar faptul că tatăl său era inginer minier i-a fost de un real folos în domeniul în care activează. „Sunt multe secrete în acest domeniu și este bine să ai de la cine să le înveți”, subliniază antreprenoarea.

Povestea Intralpin a început odată cu ideea deschiderii unei cariere de andezit pentru lucrările de infrastructură mare. Un avantaj în dezvoltarea afacerii a fost și faptul că familia acesteia deținea terenuri cu zăcăminte de andezit. Totuși, parcursul antreprenorial al Ralucăi Bugnar a fost presărat cu tot felul de piedici, puse în special de Autoritatea locală. Iar foarte multe documente le-a obținut în instanță.

„Așa am putut observa direct lacunele legislative, și, deși am avut multe inițiative, interpelări, lucrurile se schimbă foarte greu în Romania. După 10 ani pot spune că pașii făcuți în eliminarea birocrației și corectarea lacunelor legislative sunt aproape inexistenți”, atrage atenția fondatoarea Intralpin, care a reușit să livreze prima tonă de piatră abia în 2013. Iar procesul dificil de obținere a autorizațiilor și documentelor necesare a determinat-o să dezvolte compania pe un alt segment, cel de execuție lucrări.

În plus, Raluca Bugnar vede segmentul în care activează ca fiind unul cu foarte multe deficiențe. Motivele?  „Firmele românești nu pot concura cu firmele străine, care sunt susținute de bănci, în timp ce firmele românești obțin din ce în ce mai greu finanțare. Firmele străine vin de multe ori pe pierdere, doar ca să câștige cotă de piață, în timp ce firmele românești nu-și pot permite acest lucru. Guvernul României nu protejează firmele românești, de aici și foarte multe probleme cu întârzierile la plăți în relațiile cu firmele străine. Legea achizițiilor publice trebuie modificată și actualizată în raport cu realitațiile zilelor noastre”, explică CEO-ul.

Practic, ea a trebuit să lupte constat pentru supraviețuirea și dezvoltarea Intralpin. „Proiectele de drumuri/autostrăzi sau căi ferate sunt pline de neconformități, deoarece realitatea de pe planșă nu corespunde cu realitatea din teren, toate acestea ducând la pierderi de timp și bani pentru constructori”, mărturisește executivul. Dar faptul că a pus mereu accentul pe calitate a ajutat-o să-și păstreze un nume în piață.

Până în prezent, Intralpin a efectuat lucrări la varianta ocolitoare în regim de autostradă Deva-Orăștie, la autostrada Orăștie-Sibiu, la tronsonul de cale ferată Simeria-Vîntu de Jos, drumuri în județul Sibiu, în București și în județul Hunedoara. Totodată, compania a ecologizat Depozitul Neconform de deșeuri de la Călărași și Fundulea. Unele proiecte au fost câștigate direct la licitație, iar pentru lucrările de autostrăzi au lucrat ca și subantreprenor.

De la înființarea afacerii a investit aproape 2 milioane de euro, iar pentru anul următor plănuiește investiții de aproximativ 6 milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene.

Businessul Intralpin a fost și el afectat de criza sanitară. Raluca Bugnar preconizează o scădere față de anul precedent, când compania a înregistrat afaceri de peste 5 milioane de lei.

Însă, mizează pe strategia ei de business. „Reorientarea către procesul de producție este o strategie importantă, deoarece resursa este cea mai importantă”, conchide Owner-ul Intralpin.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii