Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

PwC: România înregistrează în continuare cel mai mare deficit de încasare a TVA din Uniunea Europeană, de 7,7 miliarde de euro

Potrivit unui studiu al Comisiei Europene, dat publicităţii de curând, România rămâne statul membru cu cel mai mare deficit de colectare de TVA, de 37,2% (diferenţa dintre sumele de TVA ce ar trebui colectate şi încasările efective din TVA). Aceasta se traduce într-o sumă neîncasată de aproximativ 7,7 miliarde de euro.
Daniel Anghel_3

Studiul CE în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene cuprinde date aferente anului 2015. Acesta arată că țările din UE au înregistrat un deficit de aproximativ de 152 de miliarde de euro din TVA în cursul acelui an.

„Pentru a pune lucrurile în context, suma necolectată din TVA este mai mare decât alocările bugetare ale României în anul 2017 pentru educaţie, investiţii în infrastructură sau sănătate”, a declarat Daniel Anghel, lider impozite și taxe indirecte al PwC Europa Centrală şi de Est.

PwC România a susţinut, în mod constant, necesitatea implementării unor măsuri de creștere a gradului de colectare a TVA şi de combatere a evaziunii fiscale.

O soluţie în acest sens ar fi preluarea bunelor practici ale altor state membre, cu rezultate palpabile apărute într-un termen rezonabil, numai după consultări cu mediul de afaceri şi, dacă este cazul, cu Comisia Europeană. Există soluţii care au avut un rol important, atât în creşterea gradului de colectare, cât şi din perspectiva impactului pozitiv asupra mediului de afaceri, precum Dosarul Standard de Audit pentru taxe, obligativitatea utilizării unui software certificat pentru facturare sau menținerea unei baze de date pentru monitorizarea centralizată a TVA”, a adăugat Daniel Anghel.

Situația este cu atât mai îngrijorătoare cu cât, potrivit studiului, România reușise o îmbunătăţire în privinţa colectării de TVA pe parcursul anului 2015, pe cifrele căruia s-a bazat studiul.

Evaziunea în zona de TVA s-a diminuat, în principal, ca urmare a trecerii la cota redusă de TVA pentru produsele alimentare şi a măsurilor colaterale, cum ar fi taxarea inversă şi limitarea plăților în numerar. Lupta împotriva fraudei TVA trebuie să continue şi să fie bazată, în principal, pe operaționalizarea obținerii informațiilor fiscale, prin intermediul infrastructurii IT a ANAF şi prin automatizarea analizei de risc”, a conchis Anghel.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii