Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

PUTEREA luxului

Când Henry Royce proiecta ceea ce urma să devină primul Rolls-Royce, un prieten i-a sugerat că singura modalitate de a face o afacere bună ar fi să „facă o mașină de încredere, la un preț scăzut și să o vândă publicului larg“. Henry i-a răspuns că nu poate face asta. Ideea lui era să facă cea mai bună mașină din lume, indiferent de costuri, și să o vândă acelor oameni care o apreciază și sunt dispuși să plătească pentru ea.
SKY_9964x_B

O sută de ani mai târziu, aceeași dorință de a produce cea mai bună mașină din lume reprezintă, în continuare, filosofia din spatele Rolls-Royce Motor Cars, unde 60 de artizani din Goodwood petrec aproximativ 450 de ore lucrând la fiecare model Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase pentru a reuși să scoată pe poarta fabricii un automobil perfect finisat.

Unul dintre aceste modele a fost testat de noi în București, dar și în afara lui, și am rămas impresionat de ușurința pe care, ca șofer, o ai la condus, dar și de agilitatea bolidului. Nu știi dacă mai întâi să te urci la volan sau să te bucuri de confortul și masajul oferit de scaunele din spate. Interiorul abundă în detalii luxoase, de la umbrela ascunsă în portiera din spate până la ornamentele din lemn masiv și ceasul sofisticat de pe bord. Am avut o zi întreagă la dispoziție să ne simțim răsfățați și a trecut ca o clipă. Recunosc, mai mult mi-a plăcut să-l conduc, pentru că nu mă mai săturam de puterea motorului V12 bi-turbo, de 563 de cai-putere și cuplu de 780 Nm, care propulsează cele aproxomativ 2,5 tone ale mașinii de la 0 la 100 km/h în 5 secunde cu ajutorul cutiei de viteze automate cu 8 rapoarte de la ZF. De la controler-ul rotativ cu touchpad de pe consola centrală poți naviga pe internet, poți accesa muzică și poți chiar desena litere pentru a putea ajunge mai ușor în meniu în timp ce conduci. Suportul lateral al scaunelor te plasează într-o poziție perfectă pentru un condus fără efort.

La exterior, tronează clasica grilă Rolls-Royce în stil Panteon, care a fost prima oară folosită pe modelul 10 HP în anul 1904, și emblematica statuetă Spirit of Ecsasy, care te însoțește, prietenoasă, la drum. Liniile impozante ale caroseriei vopsite în două nuanțe (cea principală Midnight Sapphire și cea de contrast Lunar Blue), împreună cu roțile de 21 de inchi cu cinci spițe, dau mașinii un profil dinamic și contemporan. Am testat-o pe străzile înguste ale Bucureștiului, unde s-a descurcat bine pentru o mașină de peste 5,5 metri, dar și pe autostradă, reușind să mă surprindă atât cu ținuta de drum, cât și cu izolarea fonică. Concluzia este că Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase este o mașină în care te poți descurca liniștit cu apelurile sau mailurile, în care poți discuta afaceri sau te poți bucura de sistemul entertainment.

Citește și The Power of Beautiful

Modelul Ghost a fost proiectat de către Andreas Thurner sub numele de cod „RR04“ pentru a concura cu modele ca Bentley Continental Flying Spur și cu versiuni cu motor V12 ale modelelor Mercedes-Benz S-Class. A fost prezentat pentru prima oară la salonul auto de la Frankfurt în 2009, urmând ca în 2011 să fie introdusă și varianta Extended Wheelbase. Alegerea numelui Ghost nu este nici ea întâmplătoare, ci a constituit o dovadă pentru onorarea modelului Silver Ghost, o mașină produsă în 1906, care a fost considerată, în anul 1907, drept „Cea mai bună mașină din lume“ de către prestigioasa publicație Autocar.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii