FacebookTwitterLinkedIn

Fundația Ajutați Copiii România oferă clienților săi servicii de spălătorie de haine, servicii de curățenie și ecologizare a spațiilor verzi, la prețuri accesibile și aducând numeroase beneficii sociale tinerelor provenite din centrele de ocrotire.

De ce antreprenoriat social? De ce ați ales să puneți bazele unei afaceri sociale?

Noi am dezvoltat încă din anul 2000 un proiect social care își propunea să intregreze în muncă și societate tinerele care părăsesc instituțiile de ocrotire din județul Cluj. Vorbim în special de grupuri de femei care trebuie să facă față unui triplu dezavantaj – apartenența la etnia rromă, cu forme ușoare de handicap și provenite din instituții de ocrotire…Așa a apărut ideea de continuitate și dezvoltare a întreprinderii sociale deja fondate în anul 1995, de către asociația Kinderhilfe Rumanien din Hamburg Germania. Proiectul social inițiat în anul 2000 de către asociația Kinderhilfe Rumanien din Germania, este inițiativa cu numărul 2, în încercarea de a rezolva o problemă socială în România. Am vizat două două proiecte, primul de dezvoltare a unei afaceri sociale de tipul unei Spălătorii de haine, în care procentul de angajare de persoane cu handicap a fost de 90 %  – și cel de-al doilea, de inițiere a unui program social de asistență pentru integrarea socio-profesională a persoanelor în dificultate.

Citește și: Puterea antreprenorilor sociali – Fulg de nea: „Businessul vine în întâmpinarea unei cereri crescute a pieței”

Cum a început povestea business-ului vostru social? Ce provocări ați întâmpinat?

Fondatorul Kinderhilfe Rumanien din Hamburg a înființat fundația “Ajutați Copiii România” din Cluj-Napoca, în anul 2000. Fundația “Ajutați Copiii România” a preluat afacerea socială organizată sub forma de Spălătorie de haine. Pentru că am știut de atunci că avem o problemă de integrare pe piața muncii a unui grup vulnerabil, toate inițiativele, energia și strategia  noastră de dezvoltare s-au concentrat în jurul dezvoltării afacerii sociale. Practic, am parcurs câțiva ani de învățare în domeniul dezvoltării și  creșterii unei afaceri, care să rezolve problema socială a grupului vulnerabil asistat în cadrul proiectului. Am învățat cum să căutam clienții, cum să îi ofertăm și cum să îi fidelizam, cum să facem ca acest serviciu să fie atractiv pentru ei, dar mai ales, ne-am concentrat pe crearea de locuri de muncă pentru persoane vulnerabile. Am adaptat locurile de muncă la cerințele angajaților, am reconfigurat metodologia de muncă (echipa independentă, echipa asistată și echipa plasată) și mergem pe principiul Noi facem “Locul potrivit pentru omul potrivit”.

Ce rezultate ați înregistrat până acum? (Vânzări, impact social etc.)

Până în prezent am derulat proiecte educative și de integrare în societate pentru 250 de  tineri din centre de plasament din localitățile Huedin, Cluj-Napoca și Gherla și am creat peste 100 de locuri de muncă pentru tineri cu probleme sociale și pentru  persoane adulte  în dificultate.

Prin ce vă diferențiati de alte business-uri din același segment? De ce ar trebui ca o companie să colaboreze cu voi?

Avem o abordare personalizată iar prețul pentru prestarea serviciilor este echitabil; și pentru companie și pentru noi. Companiile care decid să lucreze cu noi au un dublu câștig; primesc servicii de calitate și au ocazia de a contribui la soluționarea unei nevoi comunitare.