Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Cariere |
|

Puterea antreprenorilor sociali: Centrul de Inovare, Marketing și Business CLIMB

Forbes România crede în puterea afacerilor sociale și în beneficiile pe care acestea le aduc comunităților. Regăsiți în continuare câteva dintre cele mai relevante afaceri sociale, participante în cadrul programului Made in Social, dezvoltat de Impact Hub.
Climb

Asociația Centrul de Inovare, Marketing și Business este o Structură de Economie Socială înființată cu scopul de a oferi servicii de ultimă generație pentru promovarea afacerilor sociale și tipice.

1. De ce antreprenoriat social? De ce ați ales să puneți bazele unei afaceri sociale?

Ne-am dezvoltat din idei de ONGiști care, după mulți ani de activitate  în mediul ONG, au văzut nevoia de a pune business-ul în social pentru a ajunge la sustenabilitate prin activități economice generatoare de venit dar și de impact social. ONGiștii din spatele Climb nu vor putea fi niciodată 100% oameni de business, vor căuta mereu ca pașii lor să rămână în cercul economiei sociale.

2. Cum a început povestea business-ului vostru social? Ce provocari ați întâmpinat?

Proiectul CLIMB a apărut din nevoia comunității, în special a întreprinderilor sociale și a ONG-urior, de a câștiga încrederea pieței printr-o identitate vizuală și comunicare clare și de impact. Am simțit nevoia de inovație pe piață din partea întreprinderilor sociale și a ONG-urilor, sprijinirea creării de bunuri noi și servicii pentru nevoi sociale care nu sunt propuse de către mediul privat sau public.

Prin serviciile de design de produs, design de poveste și strategii de marketing, sprijinim întreprinderile sociale în atingerea impactului social și ne dorim educarea și dezvoltarea unui spirit întreprinzator în rândul ONG-urilor.

Din primavara lui 2015, de la înființare, ne “luptăm” să facem  antreprenorii  sociali să conștientizeze importanța identității vizuale și a comunicării, care stau la baza produselor/serviciilor oferite de aceștia, precum  și importanța investițiilor minime în acest segment al afacerilor sociale. Din pacate, bugetele acesta sunt reduse in general, ceea ce face și mai dificilă alocarea financiară pentru aspecte de branding și comunicare.

3. Ce rezultate ați inregistrat pana acum?

Până în prezent am avut plăcerea să colaborăm cu numeroase întreprinderi sociale și ONG-uri, dar și cu câteva business-uri tipice; livrând concepte autentice de branding/ rebranding și comunicare, construind website-uri și organizând evenimente originale: lansări de produs, conferințe, workshop-uri.

Portofoliul nostru de clienți cuprinde întreprinderi sociale, cooperative, afaceri tipice, festivaluri.

Sprijinul oferit întreprinderilor sociale din portofoliu a favorizat dezvoltarea acestora și a  amplificat impactul lor social. Valoarea totală a vânzărilor înregistrată pe anul 2015 a fost de 180.000 de euro.


4. Prin ce va diferentiati de alte business-uri din acelasi segment? De ce ar trebui ca o companie sa colaboreze cu voi?

Dorința noastră este să scoatem în față FRUMOSUL din afacerile sociale și povestea lor, pentru că și ea ne face să cumpărăm și să apreciem un produs și ne face să zâmbim, pentru ca de mici suntem obișnuiți să iubim poveștile frumos spuse. 
Avem ochiul format, vedem oportunitățile de imagine ale produselor și serviciilor afacerilor sociale și ne propunem să creștem o comunitate a acestor afaceri: frumos, cu identitate, cu rezultate economice, prin lansarea unui magazin online dedicat acestora, crearea de branduri responsabile și pachete personalizate pentru companii cuprinzând produse responsabile.

Urmărim colaborarea cu acele afaceri sociale cu care să valorificăm produsele de calitate superioară ale micilor meșteșugari și producători, afaceri din zona de meșteșuguri, craft, servicii care să îmbunătățească viața unor oameni în general marginalizați, dezvoltarea imaginii și produselor cooperativelor ca formă de organizare colectivă pentru producătorii locali, având deja în portofoliul de clienți o serie de cooperative de producători.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii