FacebookTwitterLinkedIn

Brutăria livrează zilnic produsele sale de panificație și patiserie firmelor din București și Ploiești – de la corporații la firme de catering, berării, restaurante și grădinițe, atât pentru evenimente interne, cât şi prin abonamente oferite prin programe de CSR.

1. De ce antreprenoriat social? De ce ați ales să puneți bazele unei afaceri sociale?

CONCORDIA este un ONG care de 25 de ani sprijină copii și tinerii aflați în sărăcie extremă sau în situații de risc. Toate fondurile Brutăriei CONCORDIA susțin Școala de Meserii din cadrul Organizației Umanitare CONCORDIA, care oferă șansa la integrare tinerilor din medii sociale defavorizate. Prin această structură de antreprenoriat social CONCORDIA își propune:

  1. Creșterea oportunităților de angajare în rândul tinerilor vulnerabili și aflați în risc;
  2. Asigurarea sustenabilității financiare a tinerilor și le oferă servicii sociale integrate (cazare, masă, formare profesională, asistență socială, asistență medicală);
  3. Formarea la locul de muncă a tinerilor în domeniul brutăriei, dincolo de formarea profesională inițială.

 2. Cum a inceput povestea business-ului vostru social? Ce provocari ați întâmpinat?

Brutăria și-a început activitatea ca răspuns la nevoia reală a tinerilor ce terminau Școala de Meserii CONCORDIA și care nu își găseau un loc de muncă în domeniu. CONCORDIA a plecat de la premisa că dacă tinerii sunt angajați cu contract de muncă în Brutaria CONCORDIA, după cel puțin un an de activitate le este mai usor să își găseasca un loc de muncă.

Specific antreprenoriatului social este lipsa unor măsuri permanente de finanțare a unor astfel de structuri (ele în prezent depind fie de finanțări private – fundații și asociații, fie de fonduri europene dedicate și cu indicatori de angajabilitate foarte mari și presiune birocratică; nu există mecanisme de subvenționare a unor astfel de instrumente). De asemenea, majoritatea românilor cumpără pentru cauza socială o singură dată, cultura susținerii cauzelor sociale fiind încă în curs de formare. Pe de altă parte, provocările sunt similare oricărei afaceri, legate de grija pentru calitatea produselor și consecvența acesteia, relația dintre angajații beneficiari și personalul tehnico-administrativ, capacitatea de producție și/sau desfacere, volumul vânzărilor  și sustenabilitatea. Un parteneriat cu o firmă care ar comanda regulat ar ajuta creșterea acestei rate de sustenabilitate, existând momentan capacitatea de producție și un sistem de management al calității.

 3. Ce rezultate ati înregistrat până acum? (Vânzări, impact social, etc.)

CONCORDIA are două structuri de afaceri funcționale: Brutăria Concordia (5 ani de existență) și Agricultura Concordia (în faza de start-up în 2016), ambele desfășurandu-și activitatea ca SRL-uri. De asemenea, sunt în dezvoltare alte două proiecte: un hostel și o cafenea socială în București. Brutăria Concordia este afacerea sociala cea mai dezvoltată din organizație. Anual, 40 de tineri din grupuri vulnerabile beneficiază de pregătire profesională în Brutăria Concordia. Aceasta angajează anual 6 tineri (categorii dezavantajate – tineri din sistemul de protecție a copilului sau din mediul rural) care lucrează ca brutari în producție. Brutăria are implementat și certificat Sistemul de Management al Calității și Siguranței Alimentelor ISO 9001:2008 și ISO 22000:2005. Clienții sunt din zona Horeca, companii și persoane în cazul punctului de vânzare. În cazul Brutăriei Concordia, rata de sustenabilitate este în 2016 de 65%, cu o estimare de creștere la 75% pentru 2017, având în vedere contractele încheiate și discuțiile purtate pana acum.

4. Prin ce va diferentiati de alte business-uri din acelasi segment? De ce ar trebui ca o companie sa colaboreze cu voi?

Brutăria Concordia produce produse sănătoase, din ingrediente naturale fără amelioratori și folosind maia naturală, promovând astfel un stil de viață sănătos.

Principiile sale îmbină incluziunea socială, alimentaţia sănătoasă şi colaborarea cu parteneri deschişi către susţinerea cauzelor sociale.

Calitatea produselor de brutărie și patiserie e garantată de implementarea sistemului de management al calității ISO 9001:2008 și ISO 22000:2005.

Clienţii brutăriei apreciază calitatea produselor, gustul lor special – graţie reţetelor cu influenţă austriacă, promptitudinea livrării, flexibilitatea privind gramajul și forma produselor şi capacitatea ridicată de producţie comparativ cu majoritatea brutăriilor artizanale.

Prin alegerea de către companii a produselor sănătoase ale Brutăriei CONCORDIA, fie prin programe de CSR pentru abonamente ale propriilor angajați, fie pentru evenimente, cadouri pentru parteneri și angajati cu ocazia Crăciunului sau a altor ocazii speciale, acestea își pot adăuga valoare socială misiunii lor, contribuind la crearea de oportunități de angajare în rândul tinerilor din medii vulnerabile.