Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicul lui Radu Paraschivescu la Digi 24: educat și matur

Cele două emisiuni pe care scriitorul, traducătorul și jurnalistul Radu Paraschivescu le realizeză la canalul de știri Digi 24, „Dă-te la o carte” și „Pastila de limbă”, au un profil al telespectatorilor care seamănă ca „două picături de apă”. Radu Paraschivescu și-a format la Digi 24 un public al său, educat și matur.
radu parachivescu

Între 1 ianuarie și 5 martie a.c., perioadă rece în care merită să stai la „gura sobei” și să citești o carte, emisiunea „Dă-te la o carte”, prezentată și realizată de scriitorul Radu Paraschivescu, a fost urmărită, cel puțin un minut, de 734.000 de persoane distincte, la nivel național. Cifra reprezintă indicatorul de audiență reach și arată numărul de persoane unice care au urmărit un program TV, cel puțin un minut, într-o anumită perioadă de timp. (Spre deosebire de rating, care arată media de telespectatori pe minut, cu persoane care se repetă, reach arată indivizii unici care au urmărit o emisiune, cel puțin un minut.)

„Dă-te la o carte”, program difuzat în fiecare sâmbătă la ora 19:55, are un public educat. Este firesc, Radu Parachivescu recomandă cărți de autori români și străini. Aproape jumătate dintre telespectatori (49,1%) au studii superioare. „Dă-te la o carte” se numără printre (puținele) programe de pe piața TV cu un asemenea procent ridicat de telespectatori cu studii superioare. De asemenea, studiile medii sunt prezente în proporție de 43,2%.

În funcție de vârstă, cei mai prezenți telespectatori la nivel național sunt cei cu vârste între 55 și 64 de ani: 23,7%. Telespectatorii de peste 65 de ani dețin o pondere de 21,9% din totalul fanilor „Dă-te la o carte”. Prezența oamenilor cu vârste ridicate este firească, aceștia sunt mai interesați de cărți decât tinerii, care preferă digitalul. De exemplu, telespectatorii cu vârste între 18 și 24 de ani dețin o cotă de doar 0,9%. Totuși, cei între 25 și 34 de ani au o pondere încurajatoare: 17%. Femeile sunt mai prezente la această emisiune (52,3%) decât bărbații (47,7%).

În cazul emisiunii „Pastila de limbă”, în care Radu Paraschivescu, pe un ton relaxat, semnalează cele mai frecvente greșeli de limbă română, publicul cu studii superioare este ceva mai mic decât cel de la „Dă-te la o carte”: 47% din totalul telespectatorilor.

În perioada amintită, „Pastila de limbă” (duminică, ora 19:55), a avut un reach de 740.000 de telespectatori unici, la nivel național, foarte apropiat de cel de la „Dă-te la o carte” (734.000). Persoanele cu studii medii au fost în proporție de 47,3%.

Profilul vârstelor este foarte apropiat de cel de la „Dă-te la o carte”. Totuși, tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani sunt în proporție de 2,1% față de 0,9% la programul „Dă-te la o carte”.

Articol realizat cu sprijinul BPN România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii