
Campaniile de publicitate pe piața TV au acumulat în primele nouă luni ale acestui an un volum de 1.310.594 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 1,8% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. (Pe baza punctelor de audiență, Gross Rating Points – GRP`30, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)
Cel mai mare investitor în publicitate TV a fost Procter&Gamble, a cărui campanii au acumulat 63.592.2 GRP’30 pe targetul comercial, cu 7,8% mai mult decât în 2012. Cele mai mari audiențe au fost înregistrate pe Pro TV și Antena 1: 15.281 GRP’30 pe targetul comercial, respectiv 15.081. De remarcat că P&G și-a diminuat consumul pe Pro TV cu 16%, în timp ce pe Antena 1, volumul s-a majorat cu 33,4% față de anul 2012.
Cel de-al doilea mare advertiser pe TV, în primele nouă luni, a fost Unilever, care a adunat 61.343,4 GRP’30 pe targetul comercial, cu 16,1% mai mult în aceeași perioadă a anului trecut. Cel mai mare volum de audiență a fost obținut pe Antena 1: 11.077 GRP’30 pe targetul comercial, dar acesta a fost mai redus cu 13,1% față de 2012. A doua stație preferată de Unilever a fost Kanal D (9.133). De abia pe a treia poziție se află Pro TV, cu un volum de 8.534 GRP’30 – target comercial. Audiența obținută pe această stație a fost mai redusă cu 41,9%!
Alți clienți publicitari cu volume mari de publicitate TV, în primele nouă luni ale acestui an: Orange (45.024,7 GRP’30 target comercial), Studio Moderna (38.056), Vodafone (34.755), Reckitt Benckiser (34.049), Cosmote (33.461), Kraft Foods (29.132), Henkel (29.110) și Romtelecom (27.304).
În top 20 cei mai mari advertiseri, creșterile procentuale cele mai mari față de 2012 le-au avut companiile: Rewe (378%), Romtelecom (79%), GlaxoSmithKline (46,8%), Henkel (34%) și Bergenbier S.A. (35,7%).