FacebookTwitterLinkedIn

Pentru reclamele difuzate de la începutul anului, cei şase mari producători de pe piaţa lactatelor au obţinut un volum total de audienţă de 33.283 Gross Rating Point (GRP – urban), cu 42,3% mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului 2011.

Scăderea se explică prin retragerea din România a companiei Tnuva (Israel), un mare consumator de publicitate, şi prin amputarea bugetului de comunicare TV a liderului pieţei, Danone (- 43,7%). Volumul total de puncte de audienţă adunat de „lăptari” se situează sub vizibilitatea TV obţinută de bănci (38.348 GRP) sau de producătorii şi dealerii auto (43.400 GRP).

Doar două compani cu distribuţie naţională au înregistrat creşteri ale bugetelor de publicitate TV faţă de anul 2011: Albalact (cu brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul) şi Covalact (lapte şi iaurturi „Covalact de Ţară”). Albalact se situează pe locul secund, la mare distanţă după Danone, cu un volum de 4.934 GRP-uri, având o creştere explozivă de 381% faţă de anul trecut.

Covalact a adunat 3.048 de puncte de audienţă (creştere de 16%), plasându-se pe locul patru în topul consumatorilor de publicitate TV, după Hochland (4.308 GRP-uri). Aceasta din urmă a înregistrat o scădere de 20%, în timp ce Friesland România (Milli, Napolact) şi-a diminuat vizibilitatea pentru brandurile sale cu 26,8%. Producătorul Delaco a avut aceeaşi expunere pe televiziune ca anul trecut, 2.207 GRP-uri.