Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea TV pentru brandurile de lapte şi iaurturi a scăzut cu 42,3%

lapte.jpg
Producătorii de lactate şi-au redus drastic consumul de publicitate pe televiziuni, în primele nouă luni ale acestui an. Danone, liderul pieţei, a tăiat aproape jumătate din bugetul TV consumat în 2011.

Pentru reclamele difuzate de la începutul anului, cei şase mari producători de pe piaţa lactatelor au obţinut un volum total de audienţă de 33.283 Gross Rating Point (GRP – urban), cu 42,3% mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului 2011.

Scăderea se explică prin retragerea din România a companiei Tnuva (Israel), un mare consumator de publicitate, şi prin amputarea bugetului de comunicare TV a liderului pieţei, Danone (- 43,7%). Volumul total de puncte de audienţă adunat de „lăptari” se situează sub vizibilitatea TV obţinută de bănci (38.348 GRP) sau de producătorii şi dealerii auto (43.400 GRP).

Doar două compani cu distribuţie naţională au înregistrat creşteri ale bugetelor de publicitate TV faţă de anul 2011: Albalact (cu brandurile Zuzu, Fulga, Rarăul) şi Covalact (lapte şi iaurturi „Covalact de Ţară”). Albalact se situează pe locul secund, la mare distanţă după Danone, cu un volum de 4.934 GRP-uri, având o creştere explozivă de 381% faţă de anul trecut.

Covalact a adunat 3.048 de puncte de audienţă (creştere de 16%), plasându-se pe locul patru în topul consumatorilor de publicitate TV, după Hochland (4.308 GRP-uri). Aceasta din urmă a înregistrat o scădere de 20%, în timp ce Friesland România (Milli, Napolact) şi-a diminuat vizibilitatea pentru brandurile sale cu 26,8%. Producătorul Delaco a avut aceeaşi expunere pe televiziune ca anul trecut, 2.207 GRP-uri.        

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii