Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea TV în primul trimestru al anului 2013: Televiziunea Română

tvr.jpg
Programele TVR 1 au livrat clienților publicitari un volum total de 8.095 puncte de audiență pe targetul comercial, în primele trei luni ale acestui an. Cel mai mare client al TVR 1 a fost Procter&Gamble. TVR 2 a livrat doar 2.229 puncte de audiență, volum inferior canalelor comerciale Disney, Discovery, ETNO TV sau Kiss TV.

Campaniile de publicitate comandate de Procter&Gamble au acumulat pe TVR 1 un volum de 1.064 puncte de audiență pe publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Este singurul client al canalui public care a consumat mai mult de 1.000 de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30).

Pe baza GRP-urilor, clienții cumpără spații de publicitate la televiziuni. Conform Legii audiovizualului, timpul de publicitate pe ora de emisie este de opt minute la televiziunea publică, spre deosebire de 12 minute la stațiile private.

Bugetul total de audiență livrat de TVR 1 (8.095 GRP’30) se situează sub cele reallizate de canalele comerciale Prima TV, Național TV, B1 TV și România TV.

Alți clienți care au consumat publicitate pe TVR 1, în primul trimestru al acestui an: Studio Moderna (944 GRP’30 comercial), Rewe (Penny Market – 574 GRP’30), lanțul de farmacii Catena (442), Ministerul Afacerilor Europene (337), De Agostini (206), Heineken (202).

Reclamele difuzate de TVR 2 au adunat 2.229 GRP’30pe targetul comercial, volum caracteristic unei stații mici, de nișă. Principalii clienți publicitari care au comandat campanii pe TVR 2 au fost: Rewe (261 GRP’30), Ministerul Afacerilor Europene (199), Procter & Gamble (186), Catena (149), Chipita (143) și Terapia (73).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii