Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea TV în primul trimestru al anului 2013: Național TV

National_TV.jpg
Pentru reclamele comandate de cei 77 de clienți publicitari, în primele trei luni ale acestui an, programele Național TV au livrat 13.465 puncte de audiență pe targetul comercial. Aproape 32% din acest volum aparține firmei European Drinks, care este deținută chiar de patronii televiziunii: frații Ioan și Viorel Micula.

Național TV este un caz aparte pe piața de televiziune din România. Este un suport evident și la vedere pentru promovarea afacerilor patronilor săi: Ioan și Viorel Micula, care dețin compania European Drinks. Alături de Național TV mai funcționează Național Plus 24 și Favorit TV, care formează grupul Centrul Național Media.

În primele trei luni ale acestui an, brandurile European Drinks au obținut 4.306 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul de audiență reprezintă 31,9% din bugetul total livrat de programele canalului Național TV. Printre brandurile companiei se numără „Izvorul Minunilor”, „Frutti Fresh” și „Hera”. Este de la sine înțeles că volumul de expunere al brandurilor European Drinks nu este susținut financiar, fiind mai degrabă un barter între firmele fraților Micula.

Totuși, pe Național TV, stație aflată în top 10 audiență la nivel urban, au consumat publicitate și alte firme, printre care destule multinaționale, dar volumele acestora au fost reduse.

Cei mai activi clienți publicitari au fost: Procter&Gamble (819 GRP’30), Ministerul Afacerilor Europene (676), Chipita (624), Unilever (478), Rewe (460), Kraft Foods (369), Romtelecom (298), De Agostini (295) și Henkel (286).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii