FacebookTwitterLinkedIn

Național TV este un caz aparte pe piața de televiziune din România. Este un suport evident și la vedere pentru promovarea afacerilor patronilor săi: Ioan și Viorel Micula, care dețin compania European Drinks. Alături de Național TV mai funcționează Național Plus 24 și Favorit TV, care formează grupul Centrul Național Media.

În primele trei luni ale acestui an, brandurile European Drinks au obținut 4.306 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul de audiență reprezintă 31,9% din bugetul total livrat de programele canalului Național TV. Printre brandurile companiei se numără „Izvorul Minunilor”, „Frutti Fresh” și „Hera”. Este de la sine înțeles că volumul de expunere al brandurilor European Drinks nu este susținut financiar, fiind mai degrabă un barter între firmele fraților Micula.

Totuși, pe Național TV, stație aflată în top 10 audiență la nivel urban, au consumat publicitate și alte firme, printre care destule multinaționale, dar volumele acestora au fost reduse.

Cei mai activi clienți publicitari au fost: Procter&Gamble (819 GRP’30), Ministerul Afacerilor Europene (676), Chipita (624), Unilever (478), Rewe (460), Kraft Foods (369), Romtelecom (298), De Agostini (295) și Henkel (286).