Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea TV în primul trimestru 2013: Pro TV

pro_tv.jpg
În primele trei luni ale acestui an, Pro TV a livrat pentru reclamele comandate de clienții publicitari un volum de 100.442 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Este cel mai mare buget de pe piața TV, ținând cont că firmele cumpără publicitate pe baza punctelor de audiență obținute de reclame.

Pe Pro TV au apărut reclamele a 169 de companii în primul trimestru al anului. (Au fost monitorizate toate anunțurile comerciale, inclusiv cele cu mai puțin de 10 puncte de audiență.)

Cel mai mare consumator de publicitate TV a fost firma Studio Moderna (Dry Cooker, Dormeo), cu 7.845 puncte de audiență pe publicul comercial (Gross Rating Point – GRP).

Pe următoarele locuri s-au plasat Unilever (5.876 GRP’30 – target comercial), Procter&Gamble (4.510), Romtelecom (4.423), Orange (3.381), Cosmote (2.831), L’Oreal (2.787), Nestlé (2.490), Kraft Foods (2.448) și Reckitt Benckiser (2.426).

Primii 24 de clienții publicitari de la Pro TV au acumulat mai mult de 1.000 de GRP’30 pe targetul comercial. De altfel, Pro TV este televiziunea cu cei mai mulți clienți comerciali care au consumat volume mai mari de 1.000 de puncte de audiență.

Pe primele 23 de poziții ale topului clienților la Pro TV se află numai multinaționale. De abia pe locul 24 apare firma românească Flanco, distribuitor de produse electrocasnice și IT, care a consumat 1.015 GRP’30.

Lista primilor 50 de clienții publicitari de la Pro TV cuprinde cele mai active multinaționale în domeniul publicității. Rewe, compania care deține lanțurile de magazine Penny Market și Billa, a fost cel mai mare client al Pro TV dintre operatorii de retail: 1.698 GRP’30. Sanofi-Aventis a avut pe această stație cel mai mare buget dintre firmele farmaceutice: 1.496 GRP’30. Coca-Cola Company a consumat 1.495 GRP’30 pe Pro TV, iar Pepsi, 1.099.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii