FacebookTwitterLinkedIn

Scăderea audiențelor programelor difuzate de TVR 1 a influențat direct și volumul de publicitate, adică puncte de audiență realizate de reclamele inserate. (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points – clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Astfel, TVR 1 a suferit un scădere severă a bugetului de publicitate: 29%. Luna martie a fost singura lună din an în care a fost depășit pragul de 3.000 de puncte de audiență. Bugetul din această lună a fost cu 31,5% mai mare decât cel din martie 2012. Totuși, în 2012, TVR 1 beneficiat de șase luni în care bugetul a depășit 3.000 de GRP-uri, față de o lună în 2013!

Cea de-a doua lună bogată în publicitate a fost octombrie, cu un buget de 2.856 GRP’30 target comercial, dar acesta a fost mai mic cu 20,1% față de cel din octombrie 2012.

Decembrie, lună de vârf în consumul de publicitate TV, a fost sărac în reclame pentru TVR 1: 2.367 GRP’30 target comercial, sub nivelul din februarie (2.570).

Cea mai slabă lună a fost iulie, cu 1.652 GRP’30 pe targetul comercial.  

TVR 1 a ocupat locul 10 în topul publicității TV, la foarte mare distanță de primele cinci poziții ale clasamentului.