Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea TV a crescut cu 14% în primul trimestru al acestui an

Volumul de audiență livrat de piața TV pentru reclamele difuzate în primul trimestru al acestui an este mai mare cu 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Este o veste foarte bună pentru businessul de publicitate TV.
publicitate_TV.jpg

Bugetele de publicitate s-au dezghețat chiar de la începutul anului și piața TV a reușit să livreze audiență peste cele mai rezervate estimări.

În primele trei luni ale acestui an, cele 58 de televiziuni înscrise în sistemul național de măsurare a audienței (ARMADATA SRL) au furnizat clienților publicitari un volum de 569.500 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), mai mare cu 14% față de cel din aceeași perioadă a anului 2016. Este o creștere spectaculoasă (un procent cu două cifre), semn evident că piața de publicitate este în ascensiune.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Volumul de audiență livrat de Pro TV a fost de 150.685 GRP’30 pe targetul comercial, mai mare cu 29% față de trimestrul I 2016. Antena 1 a avut o creștere de 14%, în timp ce Kanal D a livrat doar cu 4,3% mai mult.

România TV a furnizat 23.081 GRP’30 target comercial, în creștere cu 17%. Totuși, analizând structura advertiserilor care au consumat publicitate pe România TV, pe fondul retragerii reclamelor de către clienții tradiționali, se constată că televiziunea și-a umplut calupurile publicitare cu spoturi de la Winmasters (firmă de pariuri sportive apropiată de afacerile lui Sebastian Ghiță), Speed Taxi și diverse… pensiuni turistice.

Televiziunea generalistă Prima TV a reușit să depășească în volum canalul Antena 3, acumulând un buget de audiență de 20.073 GRP’30 target comercial (creștere de 30,4%).

Volumul de audiență la Antena 3 a scăzut cu 12,3%, ajungând la 14.739 GRP’30 target comercial.

Televiziuni care au livrat mai multă audiență pentru reclamele difuzate față de trimestrul I 2016: Digi24 (98,5%), Realitatea TV (45,5%), Comedy Central (296,3%), Disney Junior (20,6%), DigiSport 1 (99%), B1 TV (79,2%), Paramount Channel (28,6%) și Minimax (107,4%).

Televiziuni care au suferit scăderi ale volumelor de publicitate: Antena Stars (-10,1%), Național TV (-17,8%), Pro Cinema (-4%), AXN (-23,2%), Sport.ro (-2,7%), TVR 1 (-28,3%), DIVA (-26,2%), History (-47,8%) și Disney (-42%).

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL URBAN – MARTIE 2017

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii