Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea radio este o afacere în doi: Kiss FM și Radio ZU

profm-si-radio-zu-cele-mai-mari-cresteri-ale-numarului-de-ascultatori-la-nivel-urban-in-vara-2012.jpg
Kiss FM și Radio ZU au atras cele mai mari volume de publicitate, în primele 11 luni ale acestui an. Piața radio din România a difuzat cu 3,4% mai multe spoturi decât în aceeași perioadă a anului trecut, dar nu a obținut din publicitate mai mult de 20 de milioane de euro.

Doi concurenți își dispută supremația în piața publicității radio: Kiss FM și Radio ZU. De la începutul anului, Kiss FM a difuzat 74.153 de spoturi, în valoare brută de 27,3 milioane de euro (calculată la tarifele-listă), conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. La rândul său, Radio ZU a „lansat în eter” 70.816 de clipuri, în valoare brută de 26,2 milioane de euro. (Bugetele au fost calculate pe baza tarielor-listă ale fiecărei stații.)

Rețeaua Pro FM se află pe locul trei, înaintea radioului privat cu acoperire națională, Europa FM, cu 59.013 de spoturi față de 45.943. În competiția pentru atragerea de bugete publicitare au mai intrat Magic FM (39.333), Guerrilla (28.747) și Rock FM (15.965). Cândva o forță pe piața FM, rețeaua Radio 21, a adunat doar 15.518 de clipuri, la mare distanță de fostul său rival, Kiss FM.

Canalul public România Actualității a difuzat 12.538 de spoturi, în valoare brută de 4,3 milioane de euro (calculată la rate card).

Stațiile radio monitorizate de Alfa Cont au difuzat 369.128 de clipuri în cele 11 luni ale anului 2012, cu 3,4% mai mult decât în anul precedent. Volumul brut de publicitate a crescut cu 8,2%, dar bugetul net (banii intrați în piața radio) este estimat pentru 2012 la 18,5 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii