În primele șase luni ale acestui an, radiourile au difuzat 153.059 spoturi publicitare, în valoare brută de 46.530.977 euro (calculat la rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia.Numărul de inserții este mai mare cu 16,8%, iar volumul brut cu 25,1% față prima parte a anului 2012.
Radioul este „terenul” favorit al companiile de retail, care își promovează cu agresivitate ofertele și promoțiile. Din primii 10 clienți publicitari care au investit în radio, șapte sunt lanțuri de magazine din domeniul alimentar, electrocasnice și bricolaj.
Dar cel mai mare consumator de publicitate radio a fost compania Zdrovit, producător de suplimente alimentare și OTC-uri, cu 7.675 inserții, în valoare brută de 3,09 milioane euro (calculată la rate card).
Zdrovit este urmat de două companii care operează supermarketuri și hipermarketuri: Rewe România (Penny Market și Billa) și Carrefour. Rewe a comandat 6.655 de reclame, reprezentând 2,33 milioane euro (rate card), iar Carrefour a beneficiat de 7.823 inserții, în valoare brută de 2,1 milioane euro.
Rețeaua de supermarketuri Lidl este cea de-a patra companie cu investiții majore în publicitatea radio: 6.383 inserții și un volum brut de 1,87 milioane euro (rate card).
Alte companii care au investit în piața radio: Orange (5.048 inserții și 1,56 milioane euro – rate card), bauMax, retailer de bricolaj (4.735 inserții și 1,55 milioane euro – rate card), Vodafone (3.866 inserții, 1,22 milioane euro – rate card) și Metro Group (2.415 reclame, 868.907 euro – rate card).
Topul 10 este încheiat de Flanco (2.983 spoturi, 852.427 euro – rate card) și Dedeman (3.091 inserții, 698.109 euro – rate card).
Primii 10 investitori în publicitatea radio au difuzat 33,1% din totalul spoturilor radio și dețin 34,7% din volumul total de publicitate consumat în prima parte a anului.