Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Publicitatea pentru brandurile de cosmetice a scăzut cu 13% în presa scrisă

cosmetice.jpg
Brandurile de cosmetice și de igienă personală au comandat în primele 10 luni ale acestui an 3.071 de machete publicitare în presa scrisă, cu 15,4% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. Cel mai mare investitor de publicitate în print de pe nișa cosmeticelor a fost L'Oreal, cu un buget de 2,85 milioane euro (rate card).

Producătorii de cosmetice și de produse de îngrijire personală au consumat în presa scrisă publicitate în valoare de 12,02 milioane euro (rate card), în intervalul 1 ianuarie  – 31 octombrie 2013, potrivit monitorizărilor Alfa Cont. Bugetul brut s-a redus cu 13,1% față de anul 2012.

L'Oreal este liderul investitorilor în publicitatea din print, cu 578 de inserții și un volum brut de 2,85 milioane de euro (rate card). Pe locul secund se află Procter&Gamble, cu 389 de machete și un volum brut de 1,81 milioane euro (rate card).

Următoarele locuri sunt ocupate de Beiersdorf România (1,3 milioane euro – rate card) și de Avon (646.567 euro – rate card).

Publicațiile cu cele mai mari bugete de publicitate atrase din categoria cosmetice sunt (firește!) cele care se adresează femeilor. Revista „Elle” a publicat 240 de inserții în valoare de 1.075.015 euro (rate card), potrivit monitorizării Alfa Cont. Revista „Cosmopolitan” a atras un buget brut de 982.407 euro (rate card), reprezentând 158 de machete.

Pe cea de-a treia treaptă a topului se află revista „Marie Claire” (850.092 euro – rate card).

Alte publicații care au atras bugete din categoria „cosmetice”: „The One” (792.985 euro), „Unica” (709.725 euro), „Glamour” (554.395 euro), „Femeia” (551.700 euro) și „Beau Monde” (535.375 euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate card.

De remarcat că în topul 15 publicații care au atras cele mai mare bugete de publicitate de la producătorii de cosmetice, editorii Sanoma și Ringier dețin câte cinci titluri, iar Mediafax Group are patru publicații.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii